Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Basistraining Klachtenbehandeling: klachten afhandelen & oplossen
terug naar zoekresultaten

Basistraining Klachtenbehandeling: klachten afhandelen & oplossen

Deelnemerskosten
€ 730,00 vrij van BTW

Lesgeld

€ 595,00

Verblijf/Overnachting

€ 135,00
Totaal excl. BTW
€ 730,00
BTW
€ 0,00
Totaal incl. BTW
€ 730,00
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Sint Michielsgestel
Start: 09-12-2025
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Het woord ‘klacht’ is boven alles een waardevolle kans om te verbeteren. Door goed en kritisch te luisteren naar wat klanten en medewerkers te vertellen hebben en door klachten op de juiste manier

Paradoxaal genoeg blijken klanten tevredener over organisaties die hun klachten goed afhandelen, dan ze zouden zijn geweest als de organisatie gewoonweg geen fouten had gemaakt. Dit fenomeen wordt in de internationale literatuur aangeduid als de ‘service recovery paradox’. De klachtenbehandelaar heeft dus goud in handen voor uw organisatie!


Daarnaast kan het efficiënt behandelen van klachten de organisatie tijd en geld besparen. De oplossingen van interne en externe klachten kunnen daarnaast gebruikt worden om zowel de dienstverlening als de bedrijfs- en productieprocessen kwalitatief te verbeteren.


Studiebelasting

Bij deze 1-daagse opleidingen is er geen sprake van bijkomende studiebelasting.

 

Een klacht een waardevolle kans om te verbeteren

 

  • Behandelaars van diverse interne en externe klachten;
  • Leidinggevenden en staf medewerkers op met Hbo werk- en denkniveau;
  • voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
  • Zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

 

Te behalen resultaten


1. U hebt uw theoretische kennis omtrent klachten versterkt;

2. u kunt werken met de LSD (luisteren, samenvatte, doorvragen) aanpak;

3. u kunt emoties herkennen en er mee omgaan;

4. u hebt heldere doelen op het gebied van gewenste attitudes & gedrag;

5. u hebt inzicht in de perceptie van interne en externe klanten;

6. u hebt meer oog voor servic

...

Paradoxaal genoeg blijken klanten tevredener over organisaties die hun klachten goed afhandelen, dan ze zouden zijn geweest als de organisatie gewoonweg geen fouten had gemaakt. Dit fenomeen wordt in de internationale literatuur aangeduid als de ‘service recovery paradox’. De klachtenbehandelaar heeft dus goud in handen voor uw organisatie!


Daarnaast kan het efficiënt behandelen van klachten de organisatie tijd en geld besparen. De oplossingen van interne en externe klachten kunnen daarnaast gebruikt worden om zowel de dienstverlening als de bedrijfs- en productieprocessen kwalitatief te verbeteren.


Studiebelasting

Bij deze 1-daagse opleidingen is er geen sprake van bijkomende studiebelasting.

 

Een klacht een waardevolle kans om te verbeteren

 

  • Behandelaars van diverse interne en externe klachten;
  • Leidinggevenden en staf medewerkers op met Hbo werk- en denkniveau;
  • voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
  • Zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

 

Te behalen resultaten


1. U hebt uw theoretische kennis omtrent klachten versterkt;

2. u kunt werken met de LSD (luisteren, samenvatte, doorvragen) aanpak;

3. u kunt emoties herkennen en er mee omgaan;

4. u hebt heldere doelen op het gebied van gewenste attitudes & gedrag;

5. u hebt inzicht in de perceptie van interne en externe klanten;

6. u hebt meer oog voor servicegerichtheid.

7. het trainingsniveau ligt op HBO+ werk- en denkniveau of door ervaring verkregen.


Na het volgen van deze training klachtenbehandeling kunt u klachten behandelen, klachten oplossen en klachten afhandelen naar tevredenheid van de klant en uw organisatie. U hebt inzicht in klachtenmanagement in het algemeen en klachtenbehandeling in het bijzonder. Klachten oplossen is geen onoverkomelijke uitdaging meer.

 

Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure.

 

Een klacht een waardevolle kans om te verbeteren


De training bestaat uit 1 dag van 8 uur, begin 09.00 uur, eind 17.00 uur.

Of in overleg uit 2 dagdelen van 4 uur.


Ochtendprogramma: 

09.30 - 10.00 : ontvangst met koffie/thee, informeel kennismaken met trainers en collega deelnemers


10.00 - 11.00 : welkom, huishoudelijke afspraken, inventarisatie persoonlijke aandachtspunten, ervaringen en leerdoelen o.a. op basis van de digitale voorbereidingsformulieren


11.00 - 11.15: pauze


11.15 - 12.25 : theoretisch en interactief ochtendprogramma


12.25 - 12.30 : oogst van de ochtend


12.30 - 13.15 : lunch


Middagprogramma:

13.15 - 15.00 : actief theoretisch en interactief ochtendprogramma, start actief middagprogramma met casuïstiek


15.00 - 15.15 : pauze


15.15 - 16.45 : vervolg actief middagprogramma met casuïstiek en rollenspellen


16.45 - 17.00 : terugblik op de training, de leerdoelen en het geleerde, feedback deelnemers, digitale evaluatie en ontvangst deelnemingscertificaten

 

Voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat - Deelnamebewijs
Opleidingsduur
1 dagen
Aantal lesdagen
1
Min. deelnemers
3
Max. deelnemers
8
Studiebelastingsuren
6 per opleiding
Taal in opleiding
Nederlands
Subsidies en vergoedingen
Regeling tijdelijk scholingsbudget UWV
Aanbieder
Merlijn (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties.
Merlijn B.V.
Merlijn B.V.
CRKBO
NRTO