
Training SEO (advanced)
Lesgeld

Je hebt de basis van SEO (zoekmachineoptimalisatie) al onder de knie. Maar je wil graag je kennis verdiepen. Wat zijn de belangrijkste SEO-factoren? Hoe zorg je voor meer conversie van bezoekers vanuit search? En hoe analyseer je data uit Google Search Console? Dit, en meer, leer je tijdens de training SEO (advanced). Zet de volgende stap in jouw ontwikkeling!
Tijdens deze training voor gevorderden scherp je jouw SEO-skills verder aan. Je bent op de hoogte van de opvallendste SEO-tren
Je hebt de basis van SEO (zoekmachineoptimalisatie) al onder de knie. Maar je wil graag je kennis verdiepen. Wat zijn de belangrijkste SEO-factoren? Hoe zorg je voor meer conversie van bezoekers vanuit search? En hoe analyseer je data uit Google Search Console? Dit, en meer, leer je tijdens de training SEO (advanced). Zet de volgende stap in jouw ontwikkeling!
Tijdens deze training voor gevorderden scherp je jouw SEO-skills verder aan. Je bent op de hoogte van de opvallendste SEO-trends en algoritme-updates. Je leert meer over het belang van taal en waarom je voor mensen (en niet Google) moet schrijven. Daarnaast ontdek je hoe je de effecten van jouw inspanningen kunt meten en analyseren.
De training SEO (advanced) is voor iedereen die dagelijks, of in ieder geval veel bezig is, met SEO-content voor websites. Denk aan: online marketeers, webmasters, redacteuren, communicatieadviseurs, marketing- en communicatieprofessionals en medewerkers van reclame- en communicatiebureaus.
We adviseren deelnemers om aan de volgende voorwaarden te voldoen: je hebt ervaring met contentmanagementsystemen en Google Analytics. Het is handig als je weet hoe websites gebouwd worden, maar het is niet nodig dat je daar zelf ervaring mee hebt. Ook is gedegen kennis van en affiniteit met de Nederlandse taal belangrijk.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je bent in staat om met SEO meer bezoekers uit Google naar je website te krijgen
- Je kunt meer conversie behalen met behulp van de customer search journey
- Je kunt gegevens uit Google Search Console analyseren en interpreteren
- Je kunt het gedrag van je doelgroep analyseren en hier met SEO op inspelen
- Je past de principes van semantiek en taalgebruik toe in je SEO
Tijdens de training SEO (advanced) komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- SEO-trends en de Google-filosofie
- De zin en onzin van persona’s voor SEO
- De ervaring van de gebruiker en conversie
- De belangrijkste SEO-factoren
- Woordkeus en longtail
- Semantiek – taal als de essentie van SEO
- Linkbuilding – is het nog relevant?
- Meten; alle belangrijke SEO-instrumenten
Dag 2
- Semantiek: bespreking van de opdracht
- Schrijven voor je doelgroep, niet voor Google
- Gestructureerde data
- Technische randvoorwaarden voor SEO
- De Google algoritme-updates vanaf 2011
- Uitwerken en bespreken van een case
- SEO-stappenplan voor de praktijk
