Customer Experience
Lesgeld
Wij hanteren geen arrangementskosten. De prijs is inclusief lunch en eventuele lesboeken.
De klant centraal stellen in je business zorgt voor meer fans n meer omzet. Tijdens deze opleiding leer je in zeven dagen alles over customer experience, user experience, online personalisatie en de klantreis. Naast de theorie, ga je aan de slag met je eigen case. Na de opleiding weet je hoe je de customer journey optimaliseert, zodat je klanten tevreden zijn en blijven. Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding Customer Experience bestaat uit vier trainingen, verspreid over zeven dagen:UX Des
De klant centraal stellen in je business zorgt voor meer fans n meer omzet. Tijdens deze opleiding leer je in zeven dagen alles over customer experience, user experience, online personalisatie en de klantreis. Naast de theorie, ga je aan de slag met je eigen case. Na de opleiding weet je hoe je de customer journey optimaliseert, zodat je klanten tevreden zijn en blijven. Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding Customer Experience bestaat uit vier trainingen, verspreid over zeven dagen:UX DesignCustomer ExperienceCustomer Journey MarketingConversie Optimalisatie & Personalisatie
Programma van de opleiding Customer Experience
UX Design
Dag 1
Ochtend
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
Middag
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
Ochtend
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
Middag
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Design
Dag 1
Ochtend
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
Middag
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
Ochtend
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
Middag
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Design
Dag 1
Ochtend
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
Middag
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
Ochtend
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
Middag
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Design
Dag 1
College 1
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
College 2
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
College 3
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
College 4
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Design
Dag 1
Ochtend
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
Middag
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
Ochtend
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
Middag
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Design
Dag 1
Ochtend
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
Middag
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
Ochtend
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
Middag
- Je concept en strategie uitschrijven
UX Design
Dag 1
College 1
- Introductie UX Design
- Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
- Design Thinking
- User centered design
- Usability
- Testen
- Een strategisch plan opzetten
College 2
- Ux research
- Doelen stellen
- Je doelgroep analyseren
- De vier globale gebruikerstypen
- Persona’s maken
- Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
- Zelf een plan schrijven
- Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT
Dag 2
College 3
- Card sorting
- Tree testing
- De kracht van gamification
- Triggers en variabele beloning
- Context gebruiken: locatie, datum, tijd
- Belangrijke overtuigingstechnieken
- De customer journey (klantreis)
- Het proces van a tot z
- Belangrijke do's en dont's
College 4
- Je concept en strategie uitschrijven
Customer Experience
Dag 1
Ochtend
- Introductie in Customer Experience
- Customer Experience vs customer service
- Een CX-project opzetten
- Persona opstellen & empathy mapping
Middag
- Customer journey mapping
- Jouw eigen customer journey case
- Klantonderzoek doen: databronnen & AI
- Aannames verifiëren met interviews
- Uitleg thuisopdracht: 10 inzichten verzamelen met o.a. AI
Dag 2
Ochtend
- De thuisopdracht bespreken
- Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
- Employee experience en customer experience
- Meten en verbeteren
- Moments of truth
Middag
- Moments of truth & De emotiecurve in jouw klantcase
- Service excellence
- Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
- Het proces van A tot Z
- Trends, tips & tricks
Customer Experience
Dag 1
Ochtend
- Introductie in Customer Experience
- Customer Experience vs customer service
- Een CX-project opzetten
- Persona opstellen & empathy mapping
Middag
- Customer journey mapping
- Jouw eigen customer journey case
- Klantonderzoek doen: Facts, figures en emoties
- Aannames verifiëren met interviews
- Uitleg thuisopdracht: 10 inzichten verzamelen met o.a. AI
Dag 2
Ochtend
- De thuisopdracht bespreken
- Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
- Employee experience en customer experience
- Meten en verbeteren
- Moments of truth
Middag
- Moments of truth & De emotiecurve in jouw klantcase
- Service excellence
- Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
- Het proces van A tot Z
- Trends, tips & tricks
Customer Experience
Dag 1
Ochtend
- Introductie in Customer Experience
- Customer Experience vs customer service
- Een CX-project opzetten
- Persona opstellen & empathy mapping
Middag
- Customer journey mapping
- Jouw eigen customer journey case
- Klantonderzoek doen: databronnen & AI
- Aannames verifiëren met interviews
- Uitleg thuisopdracht: 10 inzichten verzamelen met o.a. AI
Dag 2
Ochtend
- De thuisopdracht bespreken
- Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
- Employee experience en customer experience
- Meten en verbeteren
- Moments of truth
Middag
- Moments of truth & De emotiecurve in jouw klantcase
- Service excellence
- Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
- Het proces van A tot Z
- Trends, tips & tricks
Customer Experience
Dag 1
Ochtend
- Introductie in Customer Experience
- Customer Experience vs customer service
- Een CX-project opzetten
- Persona opstellen & empathy mapping
Middag
- Customer journey mapping
- Jouw eigen customer journey case
- Klantonderzoek doen: databronnen & AI
- Aannames verifiëren met interviews
- Uitleg thuisopdracht: 10 inzichten verzamelen met o.a. AI
Dag 2
Ochtend
- De thuisopdracht bespreken
- Hoe krijg je de rest van de organisatie mee?
- Employee experience en customer experience
- Meten en verbeteren
- Moments of truth
Middag
- Moments of truth & De emotiecurve in jouw klantcase
- Service excellence
- Zelf waardevolle momenten creëren voor je klant
- Het proces van A tot Z
- Trends, tips & tricks
Customer Journey Marketing
College 1
- De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
- Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
- Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
- Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?
College 2
- Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
- Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
- Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
- Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
- Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
Middag
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
Middag
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Design & Beïnvloeding
- Verbeteren van usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
Middag
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
Middag
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Design & Beïnvloeding
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend -Design & Beïnvloeding
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Basis Conversieoptimalisatie
- Verbeteren van usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend -Design & Beïnvloeding
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Basis Conversieoptimalisatie
- Verbeteren van usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Design & Beïnvloeding
- Verbeteren van usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
Middag
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
Middag
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Design & Beïnvloeding
- Verbeteren an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Design & Beïnvloeding
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
Middag
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
Middag
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
Middag
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
Middag
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen en oefeningen
Middag
- Traffic
- Usability & design
- Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
- Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?
Dag 2
Ochtend
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Klantreis in kaart brengen en optimaliseren
Middag
- Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
- Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?
Wat kun je na het volgen van de opleiding Customer Experience
- Je kunt analyseren hoe de customer journey van een organisatie eruitziet
- Je kunt projecten opzetten om de customer experience te verbeteren
- Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hierover adviseren
- Je kunt de customer journey optimaliseren via on- en offlinekanalen
- Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
- Je kent een heleboel personalisatiestrategieën, en weet wat ze succesvol maakt
- Je kunt zelf een online personalisatieplan opstellen
- Je weet hoe je AI inzet om je werk makkelijker te maken
Voor wie is de opleiding Customer Experience bedoeld?
Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die over customer experience wil leren, en de klant (meer) centraal wil stellen. Denk aan marketeers, service professionals en vormgevers.