Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Visual Storytelling
terug naar zoekresultaten

Visual Storytelling

Deelnemerskosten
€ 7.744,00 incl. BTW

Lesgeld

€ 6.400,00
Totaal excl. BTW
€ 6.400,00
BTW
€ 1.344,00
Totaal incl. BTW
€ 7.744,00
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 22-01-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 25-02-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 31-03-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 04-05-2026
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Een boodschap komt beter aan als je 'm visualiseert. Leer zelf beelden maken om je verhaal effectief over te brengen.
Visual Storytelling
Visual Storytelling

En beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Nogal een clich, maar het is ook waar. Beelden trekken eerder deaandacht dan tekst, onze hersenen verwerken ze makkelijkeren beelden blijven beter hangen in ons brein. Gek dus eigenlijk dat we nog steeds dikke rapportages tikken, paginas notulen schrijven en slides vol bullets presenteren. Kunnen we niet beter alles tekenen?Niet helemaal: juist de combinatie van beeld en tekst werkt goed. Daarom zijn infographics ook zo populair. Wil je optimaal communice

...

En beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Nogal een clich, maar het is ook waar. Beelden trekken eerder deaandacht dan tekst, onze hersenen verwerken ze makkelijkeren beelden blijven beter hangen in ons brein. Gek dus eigenlijk dat we nog steeds dikke rapportages tikken, paginas notulen schrijven en slides vol bullets presenteren. Kunnen we niet beter alles tekenen?Niet helemaal: juist de combinatie van beeld en tekst werkt goed. Daarom zijn infographics ook zo populair. Wil je optimaal communiceren, dan is het handig dat je beide talen kent. In de opleiding Visual Storytelling leer je zelf beelden maken om je verhaal beter over te brengen.Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding Visual Storytelling bestaat uit zes trainingen die op elkaar aansluiten:Zakelijk TekenenAI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano BananaInfographics MakenVideo's maken met je Smartphone & editing met AIVisuele Contentcreatie met AIOnline Storytelling

 

Programma van de opleiding Visual Storytelling

 

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

Ochtend

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

Middag

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

Ochtend

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

Middag

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

Ochtend

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

Middag

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

Ochtend

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

Middag

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

College 4

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

College 4

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

Ochtend

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

Middag

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

Ochtend

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

Middag

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

Ochtend

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

Middag

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

Ochtend

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

Middag

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

Ochtend

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

Middag

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

Ochtend

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

Middag

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Zakelijk Tekenen

Dag 1

Ochtend

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

Middag

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen

Dag 2

Ochtend

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level

Middag

  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Nano Banana en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Nano Banana

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Nano Banana
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Nano Banana en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Nano Banana en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Nano Banana

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Nano Banana
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Nano Banana en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Nano Banana en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Nano Banana

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Nano Banana
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Nano Banana en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

AI Beeldcreatie - van Midjourney tot Nano Banana

Dag 1 - Midjourney

Ochtend

  • Introductie tot AI Art Generation en basisprincipes van AI-beeldcreatie
  • Verkenning van de verschillende beschikbare AI-modellen en -tools
  • Demonstructie over het gebruik van het MidJourney AI Art Generation model om artistieke AI-gegenereerde beelden te creëren

 

Middag

  • Instructie over Prompt Engineering en hoe het kan worden gebruikt om de output van MidJourney te sturen
  • Praktische oefeningen in het gebruik van MidJourney AI-model en aanvullende prompting-tips
  • Vertalen van verschillende onderzoeken en stylen naar jouw eigen style
  • Introductie Stable Diffusion en Firefly

 

Dag 2 - Firefly en Stable Diffusion

Ochtend

  • Verkenning van de verschillende tools en technieken beschikbaar in Firefly en Stable Diffusion
  • Demonstratie van de Dreamstudio platform en hoe het kan worden gebruikt om unieke AI-content te genereren

 

Middag

  • Instructie over ControlledNet technieken met behulp van Stable Diffusion en hoe het kan worden gebruikt om de output van AI-gegenereerde afbeeldingen te verfijnen en te perfectioneren
  • Praktische oefeningen in het gebruik van Stable Diffusion en Controlled Editing technieken om kunstwerken te creëren
  • Intrainen Firefly (Adobe) technieken

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Infographics maken

Dag 1

Ochtend

  • Wat is een infographic?
  • Ingredienten voor een goede infographic
  • Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
  • Focus op de hoofdboodschap / essentie
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?

Middag

  • Werkwijze voor het maken van een infographic
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Kennismaken met diverse (AI-)tools om infographics mee te maken
  • Opdracht: Infographic schetsen

Dag 2

Ochtend

  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
  • Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets

Middag

  • Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
  • Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Praktische tips en tricks
  • Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

 

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

 

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

 

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

 

 

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

College 1

  • Voorstellen / leerdoelen inventariseren 
  • Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)? 
  • Waar zit de kracht van video? 
  • Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
  • Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek) 
  • Oefening: Een kort interview voor de camera 
  • Verleiden om te kijken (storytelling) 
  • Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen 
  • Oefening: Maak snijshots 
  • De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden 
  • Shotlist (de boodschappenlijst voor je video) 
  • Eventueel: SEO voor video 

College 2 (techniek) 

  • Wel/ niet verticaal filmen 
  • Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!) 
  • Je telefoon als camera 
  • Licht 
  • Geluid 
  • Kadering 
  • Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple) 
  • Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt 
  • Feedback op je eerste film

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

 

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

 

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

 

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

 

 

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

College 1

  • Voorstellen / leerdoelen inventariseren 
  • Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)? 
  • Waar zit de kracht van video? 
  • Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
  • Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek) 
  • Oefening: Een kort interview voor de camera 
  • Verleiden om te kijken (storytelling) 
  • Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen 
  • Oefening: Maak snijshots 
  • De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden 
  • Shotlist (de boodschappenlijst voor je video) 
  • Eventueel: SEO voor video 

College 2 (techniek) 

  • Wel/ niet verticaal filmen 
  • Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!) 
  • Je telefoon als camera 
  • Licht 
  • Geluid 
  • Kadering 
  • Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple) 
  • Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt 
  • Feedback op je eerste film

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

College 1

  • Voorstellen / leerdoelen inventariseren 
  • Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)? 
  • Waar zit de kracht van video? 
  • Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
  • Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek) 
  • Oefening: Een kort interview voor de camera 
  • Verleiden om te kijken (storytelling) 
  • Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen 
  • Oefening: Maak snijshots 
  • De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden 
  • Shotlist (de boodschappenlijst voor je video) 
  • Eventueel: SEO voor video 

College 2 (techniek) 

  • Wel/ niet verticaal filmen 
  • Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!) 
  • Je telefoon als camera 
  • Licht 
  • Geluid 
  • Kadering 
  • Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple) 
  • Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt 
  • Feedback op je eerste film

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

 

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

 

 

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Video's maken met je Smartphone & editing met AI

Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen

Ochtend

  • Introductie en doelen deelnemers
  • Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
  • Oefenen met filmen (smartphone)
  • Kijken naar licht, kader, audio

 

Middag

  • Filmen in duo’s
  • Feedbackronde
  • Montage-instructie in Capcut
  • Een eerste (algemene) video maken

Dag 2: Monteren met AI

Ochtend

  • Introductie Descript en Opus.ai
  • Werken aan montage eigen video
  • Ondertiteling, voice-overs en muziek

 

Middag

  • Afronden montage
  • Video presenteren en feedback
  • Nabespreking en toepassing in eigen werk

Visuele Contentcreatie met AI

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Visuele Contentcreatie met AI

Programma

Ochtend

  • (Me) Branding
    • Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
  • Waardevolle content selecteren:
    • Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
  • Gebruik van nieuwe technologieën:
    • Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
    • Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie

 

Middag

    • Effectief visueel verhalen presenteren
      • Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
      • Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
      • Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
    • Contentstrategie opzetten:
      • Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
    • Praktische toepassing en feedback:
      • Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.

Visuele Contentcreatie met AI

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Visuele Contentcreatie met AI

Programma

Ochtend

  • (Me) Branding
    • Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
  • Waardevolle content selecteren:
    • Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
  • Gebruik van nieuwe technologieën:
    • Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
    • Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie

 

Middag

    • Effectief visueel verhalen presenteren
      • Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
      • Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
      • Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
    • Contentstrategie opzetten:
      • Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
    • Praktische toepassing en feedback:
      • Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens de training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Ochtend
    • (Me) Branding
      • Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
    • Waardevolle content selecteren:
      • Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
    • Gebruik van nieuwe technologieën:
      • Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
      • Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie

     

    Middag
    • Effectief visueel verhalen presenteren
      • Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
      • Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
      • Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
    • Contentstrategie opzetten:
      • Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
    • Praktische toepassing en feedback:
      • Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.

Visuele Contentcreatie met AI

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

 

Check de brochure voor het volledige programma.

Visuele Contentcreatie met AI

Programma

Ochtend

  • (Me) Branding
    • Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
  • Waardevolle content selecteren:
    • Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
  • Gebruik van nieuwe technologieën:
    • Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
    • Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie

 

Middag

    • Effectief visueel verhalen presenteren
      • Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
      • Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
      • Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
    • Contentstrategie opzetten:
      • Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
    • Praktische toepassing en feedback:
      • Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

 

Check de brochure voor het volledige programma.

Visuele Contentcreatie met AI

Programma

Ochtend

  • (Me) Branding
    • Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
  • Waardevolle content selecteren:
    • Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
  • Gebruik van nieuwe technologieën:
    • Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
    • Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie

 

Middag

    • Effectief visueel verhalen presenteren
      • Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
      • Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
      • Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
    • Contentstrategie opzetten:
      • Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
    • Praktische toepassing en feedback:
      • Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Visuele Contentcreatie met AI

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Visuele Contentcreatie met AI

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

Ochtend

  • (Me) Branding
    • Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
  • Waardevolle content selecteren:
    • Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
  • Gebruik van nieuwe technologieën:
    • Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
    • Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie

 

Middag

    • Effectief visueel verhalen presenteren
      • Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
      • Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
      • Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
    • Contentstrategie opzetten:
      • Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
    • Praktische toepassing en feedback:
      • Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens de training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

 

Check de brochure voor het volledige programma.

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

Visuele Contentcreatie met AI

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Online Storytelling

Ochtend

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

Middag

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Online Storytelling

Ochtend

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

Middag

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Online Storytelling

Ochtend

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

Middag

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Online Storytelling

Ochtend

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

Middag

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Online Storytelling

Ochtend

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

Middag

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Online Storytelling

Ochtend

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

Middag

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Online Storytelling

College 1

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

College 2

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

 

Wat kun je na het volgen van de opleiding Visual Storytelling

 

Na het afronden van deze opleiding kun je:

  • zelf zakelijke tekeningen maken
  • uitleggen hoe het komt dat visualisaties impact hebben in een zakelijke context, en wat voor type tekening in welke situatie zinvol is
  • de juiste stappen zetten om zelf een infographic te maken
  • je verhaal terugbrengen tot de essentie die je wilt communiceren
  • zelf creatieve, effectieve infographics maken
  • verschillende designtools gebruiken, ook AI
  • snel creatieve, effectieve visuele content creëren
  • een verhaal vertellen via een strategische combinatie van mediakanalen
  • een vlog of virale video maken

 

Voor wie is de opleiding Visual Storytelling bedoeld?

 

De opleiding Visual Storytelling is voor alle professionals die krachtiger willen communiceren door gebruik van visuele verhalen en content. We zien hier niet alleen ervaren communicatie- en marketingadviseurs terug, juist ook afdelingsmanagers, projectmanagers, PR-specialisten, HR medewerkers en junior marketeers. Je rapportages, presentaties en social uitingen zullen nooit meer hetzelfde zijn!

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Diploma
Naam
Diploma
Opleidingsduur
11 dagen
Aantal lesdagen
10
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Studiebelastingsuren
77 per opleiding
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Anne Anne Zeegers
Docent
Als zakelijk illustrator visualiseert Anne elke dag lastige vraagstukken voor organisaties. Met heldere, duidelijke tekeningen maakt ze informatie laagdrempeliger – en de wereld een stukje vrolijker. Toen ze een coachingstraject voor ontwerpers met een identiteitscrisis volgde, kwam ze in aanraking met het trainersvak. Inmiddels geeft ze regelmatig workshops en coacht ze ontwerptrajecten. In Anne’s trainingen krijg je alle ruimte om opdrachten naar je eigen hand te zetten, zodat je jouw vertelmanier verder kunt ontwikkelen.
Suzanne Warmerdam
Docent
Suzanne werkte ruim 20 jaar in het bedrijfsleven voordat ze in 2017 haar eigen bedrijf startte. Als trainer & coach laat ze deelnemers in al haar sessies tekenen. Dat kan iedereen, is haar overtuiging, ook wie denkt van niet! Tijdens haar trainingen geeft ze je veel ruimte om zelf aan de slag gaan. Daardoor gaat je creativiteit stromen en ontstaan de beste ideeën. Suzanne brengt je op een speelse manier buiten je comfortzone, waardoor zowel je tekenvaardigheid als je mindset groeit. Je kunt het geleerde direct toepassen in je werk en daarmee impact maken!
Gerwald Gerwald Radsma
Docent
Gerwald is multimediair kunstenaar en specialist in AI en creativiteit. Vijftien jaar lang gaf hij les en coachte kunstenaars aan de Fotoacademie in Amsterdam. Nu reist hij door heel Nederland om organisaties te helpen de toekomst van hun werkveld te verkennen, van RTL en De Sting tot UvA, Hogeschool Utrecht en ArtEZ Kunstacademie. Zijn filosofisch-pragmatische aanpak houdt altijd de mens centraal: creativiteit blijft een puur menselijke vaardigheid, maar je kunt wel slimmer worden met AI.
Ruben Ruben Olislagers
Docent
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Paul Paul van Elk
Docent
Paul begon zijn carrière bij een gemeente: een wereld vol dikke rapporten en uitgebreide verslagen. Informatieoverdracht moet efficiënter kunnen, dacht hij. Dus ging hij op zoek naar alternatieven. Tijdens die zoektocht ontdekte hij de kracht van infographics: een simpel middel om complexe informatie in één keer te presenteren. Inmiddels werkt Paul als infographic designer voor verschillende organisaties. Én geeft-ie superpraktische trainingen waarbij je vooral veel fouten mag maken, want daar leer je het meest van. Bovendien: ‘Feck perfuction’!
Daan Daan van Bergen
Docent
Daan is zelfstandig videoproducent en marketeer. Hij maakt pakkende videoproducties voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals Vattenfall, Siemens en de overheid. De kennis en ervaring die hij in z’n werk opdoet, vormen de basis van zijn trainingen. Wil je je alvast inlezen? Daan schreef ook een boek: ‘Vloggen voor professionals’.
Mandy Mandy Schild
Docent
Ze begon haar carrière aan de hotelschool, maar naast ‘hotello’ mag Mandy zich inmiddels ook marketeer, ondernemer en visualiser noemen. Haar missie? Presentaties impactvoller maken. Daarom richtte ze Present Savvy op: een presentation boutiquestudio waar organisaties, scholen, ondernemers en sprekers terechtkunnen voor aantrekkelijke, innovatieve en effectieve presentaties. Mandy gelooft in de kracht van doén: na haar training ga je niet met lege handen naar huis, maar met je eigen eindproduct.
Paulus Paulus Veltman
Docent
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Suzanne Olsthoorn
Docent
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Contactpersoon voor opleiding
Marianne Noiman
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Clientmanager Learning en Development
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Contact met deze opleider
Jaap van Wijk
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Operationsmanager
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement