Social Mediastrategie
Lesgeld
Wij hanteren geen arrangementskosten. De prijs is inclusief lunch en eventuele lesboeken.
Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merkversterken: socialmedia bieden enormveel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve social mediastrategie, en hoevoer je deze uit?Tijdensde tweedaagse training Social Media Strategie ga je aan de slag met jouw social mediadoelen:eerst definieer je ze, daarna breng je ze in praktijk.
Programma van de training Social Mediastrategie
Dag 1
Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merkversterken: socialmedia bieden enormveel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve social mediastrategie, en hoevoer je deze uit?Tijdensde tweedaagse training Social Media Strategie ga je aan de slag met jouw social mediadoelen:eerst definieer je ze, daarna breng je ze in praktijk.
Programma van de training Social Mediastrategie
Dag 1
Ochtend
- Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
- Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
- Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.
Middag
- Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
- Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.
Dag 2
Ochtend
- Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
- Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.
Middag
- Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
- Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.
Wat kun je na het volgen van de Training Social Mediastrategie
- Je kunt heldere social mediadoelen opstellen
- Je weet hoe je een doelgroepanalyse maakt: welke social media gebruiken ze, wat is hun informatiebehoefte en hoe ervaren ze je merk?
- Je kunt een concurrentie-analyse maken aan de hand van benchmarkingtools
- Je kent prikkelende contentformats waarmee je je doelgroepen kunt activeren
- Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je een social mediastrategie uitvoert
- Je kent de tools om je resultaten en merkreputatie te meten
Trainer Paulus Veltman over de cursus Social Media Strategie
Voor wie is de training Social Mediastrategie bedoeld?
De training Social media Strategie is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Denk aan:
- marketeers
- pr- en communicatieadviseurs
- contentmanagers
- ondernemers
- e-commerce managers
Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel op social media actief is, is deze training uiteraard.
Wil je deze training volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.