
Online Storytelling
Lesgeld
Wij hanteren geen arrangementskosten. De prijs is inclusief lunch en eventuele lesboeken.

In de training Online Storytelling beginnen we bij de basis: de impact en structuur van verhalen. Bijna niets brengt een boodschap zo krachtig over als een goed verhaal. Niet gek dus dat merken, bedrijven en organisaties storytelling inzetten om klanten te bereiken. Maar hoe vertel je een verhaal via internet, en welke kansen bieden sociale media en andere platforms om je doelgroep te boeien?
Programma van de training Online Storytelling
In de training Online Storytelling beginnen we bij de basis: de impact en structuur van verhalen. Bijna niets brengt een boodschap zo krachtig over als een goed verhaal. Niet gek dus dat merken, bedrijven en organisaties storytelling inzetten om klanten te bereiken. Maar hoe vertel je een verhaal via internet, en welke kansen bieden sociale media en andere platforms om je doelgroep te boeien?
Programma van de training Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Wat kun je na het volgen van de Training Online Storytelling
- Je kent de theorie achter een krachtig verhaal: structuur en impact
- Je kent voorbeelden van succesvolle storytellingcampagnes
- Je kunt verschillende verhaalgenres toepassen
- Je begrijpt hoe je social media inzet voor storytelling
- Je kunt een verhaal vertellen via een strategische combinatie van mediakanalen
- Je weet hoe je een vlog of virale video maakt
Voor wie is de training Online Storytelling bedoeld?
De training Online storytelling is bedoeld voor iedereen die de kracht van verhalen wil gebruiken in een online omgeving. Denk aan:
- Marketing-, PR- en communicatieprofessionals
- Contentmanagers
- Redacteuren
- Journalisten
- Fondsenwervers
- Programmamakers
- Zzp'ers

