Creative Contentmarketeer | Online Marketing
Lesgeld
Wij hanteren geen arrangementskosten. De prijs is inclusief lunch en eventuele lesboeken.
Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop van decontent creator opleiding ben je klaar voor de volgende stap in j
Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop van decontent creator opleiding ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrire.Zo is deopleiding Contentmarketing opgebouwdDe opleiding Contentmarketing bestaat uit elf trainingsdagen en zeven trainingen die op elkaar aansluiten:ContentmarketingCustomer Journey MarketingOnline StorytellingMarketing AutomationVisuele Contentcreatie met AISchrijven voor Social MediaVideo's maken met je Smartphone & editing met AI
Programma van de opleiding Creative Contentmarketeer
Customer Journey Marketing
College 1
- De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
- Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
- Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
- Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?
College 2
- Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
- Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
- Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
- Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
- Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
Middag
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze.
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
Ochtend
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
Middag
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
Middag
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze.
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
Ochtend
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
Middag
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing cursus behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
College 1
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
College 2
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
College 3
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
College 4
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Programma
Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
Middag
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze.
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
Ochtend
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
Middag
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing cursus behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
College 1
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
College 2
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
College 3
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
College 4
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Programma
Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
Middag
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze.
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
Ochtend
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
Middag
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing cursus behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
College 1
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
College 2
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
College 3
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
College 4
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
Ochtend
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
Middag
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze.
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
Ochtend
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
Middag
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing cursus behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
College 1
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
College 2
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
College 3
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
College 4
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Contentmarketing
Tijdens de training contentmarketing cursus behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
College 1
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
- Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
- Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.
College 2
- Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
- Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?
Dag 2
College 3
- Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
- Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?
College 4
- Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
- Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
- Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Online Storytelling
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Online Storytelling
College 1
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
College 2
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend - Basis & Strategie
- Introductie: waaruit bestaat marketing automation en e-mailmarketing?
- Geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten: waar begin je?
- Segmentatie en personalisatie: hoe bereik je de juiste doelgroep op het juiste moment?
Middag - Tools & Praktijk
- Case studies en best practices
- Tools en technieken: wat is het verschil tussen CDP en e-mail automation?
- In de praktijk: opzetten eigen campagne
Praktijkopdracht:Aan het einde van de dag krijg je een opdracht mee om direct in de praktijk toe te passen.
Dag 2
Ochtend - Data-driven Marketing & AI
- Smarketing: hoe laat je sales en marketing naadloos samenwerken?
- Slimme segmentatie: hoe haal je meer uit je data?
- AI en klantgedrag: hoe zet je inzichten om in betere campagnes?
Middag - Presentaties eigen case
- Presentatie van je eigen case
- Feedback uit de groep en tips van de trainer
- Q&A, evaluatie en je persoonlijke actieplan afronden
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend - Basis & Strategie
- Introductie: waaruit bestaat marketing automation en e-mailmarketing?
- Opzetten geautomatiseerde e-mailcampagnes
- Segmentatie en personalisatie: hoe bereik je de juiste doelgroep op het juiste moment?
Middag - Tools & Praktijk
- Case studies en best practices
- Overzicht van tools: wat is het verschil tussen CDP en e-mail automation?
- In de praktijk: opzetten eigen campagne
Einde van de dag krijg je een praktijkopdracht mee naar huis
Dag 2
Ochtend
- Hoe integreer je sales en markering ('smarketing' in de praktijk)?
- Slimme segmentatie: haal meer uit je data
- AI en klantgedrag: hoe gebruik je inzichten op je campagnes te verbeteren?
Middag - Presentaties eigen case
- Presentatie van je eigen case
- Feedback uit de groep en tips van de trainer
- Q&A, evaluatie en je persoonlijke actieplan afronden
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend - Basis & Strategie
- Introductie: waaruit bestaat marketing automation en e-mailmarketing?
- Geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten: waar begin je?
- Segmentatie en personalisatie: hoe bereik je de juiste doelgroep op het juiste moment?
Middag - Tools & Praktijk
- Case studies en best practices
- Tools en technieken: wat is het verschil tussen CDP en e-mail automation?
- In de praktijk: opzetten eigen campagne
Praktijkopdracht:Aan het einde van de dag krijg je een opdracht mee om direct in de praktijk toe te passen.
Dag 2
Ochtend - Data-driven Marketing & AI
- Smarketing: hoe laat je sales en marketing naadloos samenwerken?
- Slimme segmentatie: hoe haal je meer uit je data?
- AI en klantgedrag: hoe zet je inzichten om in betere campagnes?
Middag - Presentaties eigen case
- Presentatie van je eigen case
- Feedback uit de groep en tips van de trainer
- Q&A, evaluatie en je persoonlijke actieplan afronden
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend - Basis & Strategie
- Introductie: waaruit bestaat marketing automation en e-mailmarketing?
- Geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten: waar begin je?
- Segmentatie en personalisatie: hoe bereik je de juiste doelgroep op het juiste moment?
Middag - Tools & Praktijk
- Case studies en best practices
- Tools en technieken: wat is het verschil tussen CDP en e-mail automation?
- In de praktijk: opzetten eigen campagne
Praktijkopdracht:Aan het einde van de dag krijg je een opdracht mee om direct in de praktijk toe te passen.
Dag 2
Ochtend - Data-driven Marketing & AI
- Smarketing: hoe laat je sales en marketing naadloos samenwerken?
- Slimme segmentatie: hoe haal je meer uit je data?
- AI en klantgedrag: hoe zet je inzichten om in betere campagnes?
Middag - Presentaties eigen case
- Presentatie van je eigen case
- Feedback uit de groep en tips van de trainer
- Q&A, evaluatie en je persoonlijke actieplan afronden
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend - Basis & Strategie
- Introductie: waaruit bestaat marketing automation en e-mailmarketing?
- Geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten: waar begin je?
- Segmentatie en personalisatie: hoe bereik je de juiste doelgroep op het juiste moment?
Middag - Tools & Praktijk
- Case studies en best practices
- Tools en technieken: wat is het verschil tussen CDP en e-mail automation?
- In de praktijk: opzetten eigen campagne
Praktijkopdracht:Aan het einde van de dag krijg je een opdracht mee om direct in de praktijk toe te passen.
Dag 2
Ochtend - Data-driven Marketing & AI
- Smarketing: hoe laat je sales en marketing naadloos samenwerken?
- Slimme segmentatie: hoe haal je meer uit je data?
- AI en klantgedrag: hoe zet je inzichten om in betere campagnes?
Middag - Presentaties eigen case
- Presentatie van je eigen case
- Feedback uit de groep en tips van de trainer
- Q&A, evaluatie en je persoonlijke actieplan afronden
Marketing Automation
Dag 1
Ochtend
- De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
- De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
- Data & buyer persona's opstellen : wat wil je weten van je (potentiële) klant?
Middag
- Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?
- Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
- Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
Dag 2
Ochtend
- 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
- Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
- Jouw ideale leadproces: stappen en planning
Middag
- De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
- Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
- De ROI van marketing automation: jouw business case
Visuele Contentcreatie met AI
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Check de brochure voor het volledige programma.
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Check de brochure voor het volledige programma.
Visuele Contentcreatie met AI
Programma
Ochtend
- (Me) Branding
- Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
- Waardevolle content selecteren:
- Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
- Gebruik van nieuwe technologieën:
- Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
- Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie
Middag
-
- Effectief visueel verhalen presenteren
- Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
- Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
- Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
- Contentstrategie opzetten:
- Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
- Praktische toepassing en feedback:
- Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.
- Effectief visueel verhalen presenteren
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Programma
Ochtend
- (Me) Branding
- Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
- Waardevolle content selecteren:
- Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
- Gebruik van nieuwe technologieën:
- Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
- Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie
Middag
-
- Effectief visueel verhalen presenteren
- Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
- Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
- Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
- Contentstrategie opzetten:
- Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
- Praktische toepassing en feedback:
- Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.
- Effectief visueel verhalen presenteren
Visuele Contentcreatie met AI
Dag 1: The creative landscape
College 1
- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
-
Ochtend
- (Me) Branding
- Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
- Waardevolle content selecteren:
- Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
- Gebruik van nieuwe technologieën:
- Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
- Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie
Middag- Effectief visueel verhalen presenteren
- Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
- Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
- Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
- Contentstrategie opzetten:
- Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
- Praktische toepassing en feedback:
- Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.
- (Me) Branding
Visuele Contentcreatie met AI
Dag 1: The creative landscape
College 1
- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Visuele Contentcreatie met AI
Programma
Ochtend
- (Me) Branding
- Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
- Waardevolle content selecteren:
- Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
- Gebruik van nieuwe technologieën:
- Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
- Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie
Middag
-
- Effectief visueel verhalen presenteren
- Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
- Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
- Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
- Contentstrategie opzetten:
- Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
- Praktische toepassing en feedback:
- Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.
- Effectief visueel verhalen presenteren
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens de training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Programma
Ochtend
- (Me) Branding
- Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
- Waardevolle content selecteren:
- Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
- Gebruik van nieuwe technologieën:
- Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
- Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie
Middag
-
- Effectief visueel verhalen presenteren
- Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
- Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
- Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
- Contentstrategie opzetten:
- Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
- Praktische toepassing en feedback:
- Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.
- Effectief visueel verhalen presenteren
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Check de brochure voor het volledige programma.
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Visuele Contentcreatie met AI
Dag 1: The creative landscape
College 1
- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens deze training leer je
Ochtend
- (Me) Branding
- Kennis van Theorie en trends rondom een goed (visueel) merk neerzetten
- Waardevolle content selecteren:
- Herkennen en creëren van content die je doelgroep aanspreekt
- Gebruik van nieuwe technologieën:
- Kennismaken en werken met AI-tools zoals Mid-Journey, Runway, ChatGPT, en Canva, PowerPoint, Microsoft Copilot
- Adaptieve en sneller worden met het werken met verschillende tools voor content creatie
Middag
-
- Effectief visueel verhalen presenteren
- Ontwikkelen en presenteren van je eigen visuele verhaal
- Gebruik van metaforen en contexten, beeldtaal toepassen, en visuele content genereren.
- Authenticiteit in een digitale wereld, fotografie, beeldbewerking
- Contentstrategie opzetten:
- Structureren en promoten van je verhaal voor diverse platforms.
- Praktische toepassing en feedback:
- Presenteren van je werk en ontvangen van constructieve feedback.
- Effectief visueel verhalen presenteren
Visuele Contentcreatie met AI
Dag 1: The creative landscape
College 1
- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Visuele Contentcreatie met AI
Dag 1: The creative landscape
College 1
- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Visuele Contentcreatie met AI
Dag 1: The creative landscape
College 1
- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
College 2
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
Dag 2: Playday
College 1
Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).
College 2
Aan de slag met jouw marketingcampagne:
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Visuele Contentcreatie met AI
Tijdens de training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Schrijven voor Social Media
Ochtend
- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
Middag
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Schrijven voor Social Media
College 1
- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
College 2
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Schrijven voor Social Media
Ochtend
- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
Middag
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Schrijven voor Social Media
Ochtend
- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
Middag
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Schrijven voor Social Media
Ochtend
- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
Middag
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Schrijven voor Social Media
Ochtend
- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
Middag
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
College 1
- Voorstellen / leerdoelen inventariseren
- Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)?
- Waar zit de kracht van video?
- Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
- Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek)
- Oefening: Een kort interview voor de camera
- Verleiden om te kijken (storytelling)
- Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen
- Oefening: Maak snijshots
- De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden
- Shotlist (de boodschappenlijst voor je video)
- Eventueel: SEO voor video
College 2 (techniek)
- Wel/ niet verticaal filmen
- Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!)
- Je telefoon als camera
- Licht
- Geluid
- Kadering
- Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple)
- Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt
- Feedback op je eerste film
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
College 1
- Voorstellen / leerdoelen inventariseren
- Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)?
- Waar zit de kracht van video?
- Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
- Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek)
- Oefening: Een kort interview voor de camera
- Verleiden om te kijken (storytelling)
- Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen
- Oefening: Maak snijshots
- De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden
- Shotlist (de boodschappenlijst voor je video)
- Eventueel: SEO voor video
College 2 (techniek)
- Wel/ niet verticaal filmen
- Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!)
- Je telefoon als camera
- Licht
- Geluid
- Kadering
- Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple)
- Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt
- Feedback op je eerste film
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
College 1
- Voorstellen / leerdoelen inventariseren
- Waarom wil je video gaan gebruiken (en wanneer is dit geen goed idee)?
- Waar zit de kracht van video?
- Doel en doelgroep (ondertiteling, kennisgebied claimen, personal branding, uitlegvideo’s, etc.)
- Interviewtechniek (incl. 3-traps interviewtechniek)
- Oefening: Een kort interview voor de camera
- Verleiden om te kijken (storytelling)
- Gebruik snijshots om het verhaal te vertellen
- Oefening: Maak snijshots
- De vorm/het format/hoe je leert van voorbeelden
- Shotlist (de boodschappenlijst voor je video)
- Eventueel: SEO voor video
College 2 (techniek)
- Wel/ niet verticaal filmen
- Je tools en gadgets (koop niet te veel. Eerst maar eens resultaat boeken!)
- Je telefoon als camera
- Licht
- Geluid
- Kadering
- Basisuitleg : Kinemaster (app voor Android en Apple)
- Montage van de video's die in de ochtend zijn gemaakt
- Feedback op je eerste film
Video's maken met je Smartphone & editing met AI
Dag 1: Storytelling & beginnen met filmen
Ochtend
- Introductie en doelen deelnemers
- Uitleg de kracht van video, storytelling interviewtechniek
- Oefenen met filmen (smartphone)
- Kijken naar licht, kader, audio
Middag
- Filmen in duo’s
- Feedbackronde
- Montage-instructie in Capcut
- Een eerste (algemene) video maken
Dag 2: Monteren met AI
Ochtend
- Introductie Descript en Opus.ai
- Werken aan montage eigen video
- Ondertiteling, voice-overs en muziek
Middag
- Afronden montage
- Video presenteren en feedback
- Nabespreking en toepassing in eigen werk
Wat kun je na het volgen van de opleiding Creative Contentmarketeer
Na afloop kun je onder andere:
- Een sterke contentstrategie opstellen die aansluit bij de (informatie)behoeften van je doelgroepen;
- Impactvolle verhaallijnen uitdenken, uitwerken en verspreiden via verschillende kanalen;
- Het succes van je strategie meten;
- Customer journey's optimaliseren aan de hand van verschillende overtuigingsstrategieën;
- Converterende e-mails opstellen die je contentstrategie versterken;
- Aantrekkelijke visuele content (met AI) creëren.
Voor wie is de opleiding Creative Contentmarketeer bedoeld?
Deze opleiding content marketing is bedoeld voor professionals die zelf een goede contentmarketingstrategie willen opstellen en uitvoeren. Denk aan communicatiemedewerkers, marketeers, (web) redacteuren en ondernemers.