Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Customer Journey Marketing
terug naar zoekresultaten

Customer Journey Marketing

Deelnemerskosten
€ 961,95 incl. BTW

Lesgeld

€ 795,00
Totaal excl. BTW
€ 795,00
BTW
€ 166,95
Totaal incl. BTW
€ 961,95
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 18-02-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 31-03-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 05-06-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 11-08-2026
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Creer duurzame klantrelaties met een optimale customer journey.
Customer Journey Marketing
Customer Journey Marketing

Tijdens de training Customer Journey Marketing leer je precies waar een goede customer journey aan voldoeten hoe je die zelf succesvol inzet.Customer journeys zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoezit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen n te behouden?

 

Programma van de training Customer Journey Ma

...

Tijdens de training Customer Journey Marketing leer je precies waar een goede customer journey aan voldoeten hoe je die zelf succesvol inzet.Customer journeys zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoezit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen n te behouden?

 

Programma van de training Customer Journey Marketing

 

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

 

Wat kun je na het volgen van de Training Customer Journey Marketing

 

Tijdens de training Customer Journey Marketing ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Wil je minder focussen op potentiële klanten en marketing, maar juist ontdekken hoe klanten jouw product, dienst, bedrijf of merk ervaren? In de training Customer Experience breng je in kaart hoe de totaalbeleving van je klanten eruitziet, en hoe je die kunt verbeteren.

 

Voor wie is de training Customer Journey Marketing bedoeld?

 

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
1 dagen
Aantal lesdagen
1
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Studiebelastingsuren
7 per opleiding
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Daan Daan Boekhoorn
Docent
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Contactpersoon voor opleiding
Marianne Noiman
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Clientmanager Learning en Development
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Contact met deze opleider
Jaap van Wijk
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Operationsmanager
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement