Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Instagram en Reels
terug naar zoekresultaten

Instagram en Reels

Deelnemerskosten
€ 961,95 incl. BTW

Lesgeld

€ 795,00
Totaal excl. BTW
€ 795,00
BTW
€ 166,95
Totaal incl. BTW
€ 961,95
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 09-01-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 18-02-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 09-04-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 10-06-2026
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Inzetten op organische groei? Kijk wat Instagram voor jou en je bedrijf kan betekenen.
Instagram en Reels
Instagram en Reels

Posts, stories, creatieve video's en 'live gaan' met je volgers op Instagram kan het allemaal. Hier komen elementen van Facebook, Snapchat, TikTok n LinkedIn samen. Dat maakt de app een interessant en veelzijdig platform. Wil je Instagram inzetten voor jezelf of je organisatie? Dan is de training Instagram en Reels iets voor jou.

 

Programma van de training Instagram en Reels

 

College 1

  • Instagram, maar wel met ee
...

Posts, stories, creatieve video's en 'live gaan' met je volgers op Instagram kan het allemaal. Hier komen elementen van Facebook, Snapchat, TikTok n LinkedIn samen. Dat maakt de app een interessant en veelzijdig platform. Wil je Instagram inzetten voor jezelf of je organisatie? Dan is de training Instagram en Reels iets voor jou.

 

Programma van de training Instagram en Reels

 

College 1

  • Instagram, maar wel met een plan. Je leert hoe je het platform strategisch inzet door
    je doelgroep helder voor ogen te krijgen en content te maken waar die doelgroep blij
    van wordt. Je leert ook om structuur aan te brengen met rubrieken en formats.
  • Een Instagram-community opbouwen, hoe doe je dat? Hoe krijg je meer likes, meer
    volgers en meer interactie? We bespreken krachtige hulpmiddelen, zoals een slimme
    hashtagstrategie, locatietags en engagement-gerichte content.
  • Contentcreatie in de praktijk (eerste deel). Content is king, maar hoe maak je nu die
    perfecte foto of video? Je gaat zelf oefenen en maakt kennis met de beste apps en tools.

College 2

  • Stories zijn anders. Je leert wat de verschillen met “gewone” content zijn en hoe je
    stories maakt. Ook de verschillen tussen stories op Instagram, Facebook en
    Snapchat komen aan de orde.
  • Een boeiend visueel verhaal vertellen, hoe doe je dat? Je maakt kennis met enkele
    belangrijke principes van visual storytelling. Vervolgens ga je aan de slag met
    concepten en formats voor Insta-stories.
  • Contentcreatie in de praktijk (tweede deel). De beste apps en tools om je te helpen
    bij het maken van pakkende stories.

 

Wat kun je na het volgen van de Training Instagram en Reels

 

  • Je kunt Instagram en Reels strategisch toepassen
  • Je leert je bereik te vergroten, meer volgers te krijgen en zo je community uit te bouwen
  • Je kunt prikkelende en aansprekende content maken die interactie uitlokt
  • Je leert algoritmes kennen, zodat je makkelijker de weg vindt
  • Je weet hoe je resultaten meet, analyseert en optimaliseert

 

Voor wie is de training Instagram en Reels bedoeld?

 

De training is er voor iedereen die de zakelijke mogelijkheden van Instagram (beter) wil benutten: van marketeers tot journalisten en van webredacteurs tot communicatiemedewerkers. Je weet al een beetje hoe Instagram werkt, maar wilt er graag meer over leren. Tijdens deze training zetten we in op organische groei, waardoor je kosteloos een community opbouwt. Wil je juist weten hoe je betaalde advertenties maakt? Kijk dan eens naar onze trainingen Facebook en Instagram Advertising: basis of gevorderd.

Let op: Instagram Shopping komt niet aan bod in deze training.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
1 dagen
Aantal lesdagen
1
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Studiebelastingsuren
7 per opleiding
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Suzanne Olsthoorn
Docent
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Paulus Paulus Veltman
Docent
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Contactpersoon voor opleiding
Marianne Noiman
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Clientmanager Learning en Development
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Contact met deze opleider
Jaap van Wijk
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Operationsmanager
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement