Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Psychology of UX Design (Persuasive Design)
terug naar zoekresultaten

Psychology of UX Design (Persuasive Design)

Deelnemerskosten
€ 1.603,25 incl. BTW

Lesgeld

€ 1.325,00
Totaal excl. BTW
€ 1.325,00
BTW
€ 278,25
Totaal incl. BTW
€ 1.603,25
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 12-12-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 21-01-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 12-03-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 01-05-2026
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Met deze strategien verleid je je websitebezoekers onbewust tot actie.
Psychology of UX Design (Persuasive Design)
Psychology of UX Design (Persuasive Design)

Een mooie, gebruiksvriendelijke website maken is al een flinke klus. En als ie dan eenmaal live staat, genereer je niet altijd de sales en leads waarop je had gehoopt. In de Psychology of UX Design (Persuasive Design) training leer je hoe je het ontwerp van je site kunt inzetten om bezoekers te motiveren en verleiden. Zodat je uiteindelijk wl je conversiedoelen haalt.

 

Programma van de training Psychology of UX Design (Persuasive Design)

 

...

Een mooie, gebruiksvriendelijke website maken is al een flinke klus. En als ie dan eenmaal live staat, genereer je niet altijd de sales en leads waarop je had gehoopt. In de Psychology of UX Design (Persuasive Design) training leer je hoe je het ontwerp van je site kunt inzetten om bezoekers te motiveren en verleiden. Zodat je uiteindelijk wl je conversiedoelen haalt.

 

Programma van de training Psychology of UX Design (Persuasive Design)

 

Dag 1

College 1

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing en media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je ze online praktisch toepast

College 2

  • De essentie van vindbaarheid en usability
  • Hoe werkt het persuasive design-proces?

Dag 2

College 3

  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp

College 4

  • Welke soorten sitebezoekers zijn er, en hoe voorzie je in hun informatiebehoefte?
  • Wat conversiecopywriting is en hoe je het effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

 

Wat kun je na het volgen van de Training Psychology of UX Design (Persuasive Design)

 

  • Je weet hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen online verlopen
  • Je kent de belangrijkste verleidings- en beïnvloedingsprincipes binnen persuasive design
  • Je kunt websites en -teksten beoordelen op hun persuasieve kracht
  • Je kunt betere landingspagina’s maken, met designs en argumenten die bezoekers vanzelf naar de juiste plek leiden

 

Voor wie is de training Psychology of UX Design (Persuasive Design) bedoeld?

 

Je bent een (web)designer, die ook verantwoordelijk wil zijn voor effectievere online communicatie. Of site-eigenaar die de online sales en lead-genaratie wil verhogen. Dit is de perfecte cursus voor kleine ondernemers, eenmanszaken of zelfstandige professionals met een eigen website. Enige kennis van websites en de terminologie daaromheen is handig.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
2 dagen
Aantal lesdagen
2
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Studiebelastingsuren
14 per opleiding
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Eddy Eddy Boeve
Docent
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Marlon Marlon Augustijn
Docent
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Diederick Diederick van Tellingen
Docent
Als kind was Diederick al geïnteresseerd in de interactie tussen mens en computer. Inmiddels is interaction design z’n vak: hij is UX-designer bij Blooming. Daar helpt hij bedrijven hun online performance en conversie te verbeteren. Dat doet hij met behulp van wireframes, ontwerpen en klikbare prototypes. En daar komt van alles bij kijken: van psychologische principes en usability-vuistregels tot eindeloos testen en doelgroepenonderzoek. Met een goede dosis enthousiasme leert Diederick je de kunst van wireframing én wat je eraan hebt in het werkveld.
Contactpersoon voor opleiding
Marianne Noiman
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Clientmanager Learning en Development
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Contact met deze opleider
Jaap van Wijk
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Operationsmanager
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement