
Advanced Marketing Analytics (training)
Lesgeld
Programma (incl. arrangementskosten)
Je wilt meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer fact based maken? En je wilt een volgende stap zetten richting geavanceerde analyses? In de training Advanced Marketing Analytics leer je hoe je een gedegen – zelfs voorspellende - analyses doet en de resultaten hiervan verwerkt in een business case, campagnevoorstel, productontwikkeling of klant/marktstrategie. Natuurlijk staan Data centraal in deze training. Over het belang van data hoeven we je niets meer te vertellen maar hoe kun je data nog slimmer gebruiken en voor je laten werken? Niet alleen bij campagnes maar ook bij alle andere marketingprocessen. Want wie data en analytics beheerst, kan marketinginspanningen in verschillende kanalen zuiver beoordelen en zo beter kansen benutten.
Doel: Je leert in 2 dagen: - Data transformeren naar inzichten, - Juiste toepassing van analytics en tracking, - Hoe je KPI’s per funnel bepaalt, - De verschillende campagne sturingsmodellen, - Wat zijn de valkuilen bij conversie attributie, - Alles over 1st party data en cookies, - Data-mining technieken en visualisatie, - Nut en noodzaak van voorspellende analyses, - Voorwaarden om Artificial Intelligence en Machine Learning te implementeren, - De ethische dilemma’s en risico’s bij besluitvorming over gebruik van data
Doelgroep: Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je werkt bij een wat grotere MKB organisatie of een Corporate met voldoende data en conversies. De basis op het gebied van data is aardig op orde: zo zijn er al een TechStack en dashboard aanwezig. Als Marketeer, Campagnemanager of Customer Journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluit
Je wilt meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer fact based maken? En je wilt een volgende stap zetten richting geavanceerde analyses? In de training Advanced Marketing Analytics leer je hoe je een gedegen – zelfs voorspellende - analyses doet en de resultaten hiervan verwerkt in een business case, campagnevoorstel, productontwikkeling of klant/marktstrategie. Natuurlijk staan Data centraal in deze training. Over het belang van data hoeven we je niets meer te vertellen maar hoe kun je data nog slimmer gebruiken en voor je laten werken? Niet alleen bij campagnes maar ook bij alle andere marketingprocessen. Want wie data en analytics beheerst, kan marketinginspanningen in verschillende kanalen zuiver beoordelen en zo beter kansen benutten.
Doel: Je leert in 2 dagen: - Data transformeren naar inzichten, - Juiste toepassing van analytics en tracking, - Hoe je KPI’s per funnel bepaalt, - De verschillende campagne sturingsmodellen, - Wat zijn de valkuilen bij conversie attributie, - Alles over 1st party data en cookies, - Data-mining technieken en visualisatie, - Nut en noodzaak van voorspellende analyses, - Voorwaarden om Artificial Intelligence en Machine Learning te implementeren, - De ethische dilemma’s en risico’s bij besluitvorming over gebruik van data
Doelgroep: Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je werkt bij een wat grotere MKB organisatie of een Corporate met voldoende data en conversies. De basis op het gebied van data is aardig op orde: zo zijn er al een TechStack en dashboard aanwezig. Als Marketeer, Campagnemanager of Customer Journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluiting naar (media) keuzes betere resultaten halen. Kennis van analytics tooling is handig maar geen must. Jouw werk is minimaal op HBO-niveau.
Vooropleiding: Er zijn geen voorvereisten. Er wordt verondersteld dat je werk minimaal HBO-niveau is.

