
Strategisch Accountmanagement met impact (2x2 dagen)
Lesgeld
Strategisch Accountmanagement met impact
Meer rendement uit doelgerichte relaties met klanten
Een succesvolle accountstrategie begint met
inzicht en het maken van keuzes. Tijdens de praktijkgerichte training Strategisch
Accountmanagement met impact leer je op een strategische manier accounts te
selecteren en te bouwen aan optimale, duurzame klantrelaties met rendement. Persoonlijke
aandacht is daarbij heel belangrijk; je moet je klant – en zijn business en
bedrijfsprocessen – écht leren kennen. Door continuïteit te creëren in je
accountrelaties, maak je als accountmanager het verschil voor je klant én voor
jouw bedrijf.
Deze training is perfect voor ambitieuze buitendienstmedewerkers die toe zijn aan de volgende stap in hun carrière in accountmanagement.
Gewenst resultaat
Als accountmanager wil je:
-
Meer rendement halen uit de relaties
met je klanten.
- Gefundeerde keuzes maken.
- Leren hoe je als accountmanager je talenten optimaal kunt benutten.
- Meer inzicht krijgen in en invloed hebben op het beslisproces bij jouw klant.
- Praktische vaardigheden inzetten die blijvend effect hebben.
- Betere resultaten boeken met nieuwe én bestaande accounts!
Deze intensieve training, gebaseerd op tientallen jaren salesexpertise én
bewezen inzichten in (gedrags)psychologie, helpt jou om structureel
succesvoller te zijn in het managen van je accounts.
Onderwerpen
In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Accounts selecteren
Hoe bepaal je
accountselectiecriteria? Welke keuzes maak je?
Strategisch Accountmanagement met impact
Meer rendement uit doelgerichte relaties met klanten
Een succesvolle accountstrategie begint met
inzicht en het maken van keuzes. Tijdens de praktijkgerichte training Strategisch
Accountmanagement met impact leer je op een strategische manier accounts te
selecteren en te bouwen aan optimale, duurzame klantrelaties met rendement. Persoonlijke
aandacht is daarbij heel belangrijk; je moet je klant – en zijn business en
bedrijfsprocessen – écht leren kennen. Door continuïteit te creëren in je
accountrelaties, maak je als accountmanager het verschil voor je klant én voor
jouw bedrijf.
Deze training is perfect voor ambitieuze buitendienstmedewerkers die toe zijn aan de volgende stap in hun carrière in accountmanagement.
Gewenst resultaat
Als accountmanager wil je:
-
Meer rendement halen uit de relaties
met je klanten.
- Gefundeerde keuzes maken.
- Leren hoe je als accountmanager je talenten optimaal kunt benutten.
- Meer inzicht krijgen in en invloed hebben op het beslisproces bij jouw klant.
- Praktische vaardigheden inzetten die blijvend effect hebben.
- Betere resultaten boeken met nieuwe én bestaande accounts!
Deze intensieve training, gebaseerd op tientallen jaren salesexpertise én
bewezen inzichten in (gedrags)psychologie, helpt jou om structureel
succesvoller te zijn in het managen van je accounts.
Onderwerpen
In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Accounts selecteren
Hoe bepaal je
accountselectiecriteria? Welke keuzes maak je?
- Strategisch accountmanagement
Hoe ga je resultaatgericht om met je accounts? Hoe ben en blijf je relevant voor jouw klant?
- Accountplan
Hoe ontwikkel je een winnend accountplan?
- Moeilijk bereikbaar persoon
Hoe leg je contact met personen op strategische posities
- Transactioneel versus transformationeel verkopen
Wat vind jij belangrijk: kwantiteit of kwaliteit? Ga je voor cijfers en euro’s of voor inspiratie en vertrouwen?
- Inzicht vergroten en koopgedrag beïnvloeden
Hoe krijg je inzicht in inkoopprocessen en inkoopgedrag van jouw klanten? Hoe
beïnvloed je het koopgedrag van relevante partijen, zoals beslissers, inkopers
of complexere DMU’s?
- Presenteren
Welke vaardigheden ontwikkel jij om jullie visie en missie te delen met
jouw strategische accounts?
- Relatiebeheer met impact
Hoe zorg je voor een duurzame relatie waar beide partijen profijt van hebben?
Tijdsduur
Deze training bestaat in totaal uit vier intensieve trainingsdagen. We plannen steeds 4 tot 6 weken tussen de verschillende dagen, zodat je genoeg tijd hebt voor de tussentijdse implementatie opdrachten.
Deelnemers
In deze
training is ruimte voor minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers.
Certificaat
Bij het
succesvol afronden van de training ontvangt de deelnemer een bewijs van
deelname in de vorm van een certificaat.
