Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Thoughtleadership voor Salesmedewerkers
terug naar zoekresultaten

Thoughtleadership voor Salesmedewerkers

Deelnemerskosten
€ 1.680,00 vrij van BTW

Lesgeld

€ 1.680,00
Totaal excl. BTW
€ 1.680,00
BTW
€ 0,00
Totaal incl. BTW
€ 1.680,00
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Amsterdam
Start: 03-02-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Amsterdam
Start: 05-10-2026
Toon rooster
Aanmelden
Versterking van je eigen thoughtleadership.

Versterking van je eigen thought leadership.

Het genereren van innovatieve ideeën, inzichten en meningen en het delen ervan met anderen om hen te inspireren en te informeren. Tijdens deze tweedaagse training krijg je vaardigheden en kennis aangeboden die je eigen thoughtleaderschip versterken.

Uit ons benchmark onderzoek “Sales van de toekomst” zijn diverse trends zichtbaar geworden, die impact hebben op professionele business-to-business-sales. De beter presterende organisaties (de kopgroep) acteren anders dan de zogenaamde restgroep die minder succesvol is. Onderstaand een aantal inzichten:

Personalisatie. De persoonlijke relatie blijft belangrijk, maar de aandacht voor personalisatie groeit. De salesprofessionals van koplopers delen bijvoorbeeld twee keer meer gepersonaliseerde content via het eigen netwerk dan de restgroep.

Minder directe salestijd. Het koopproces vindt steeds meer online plaats, vooral in de awareness- en oriëntatiefase. Slechts 17% van de totale tijd tijdens het koopproces wordt besteed aan praten met leveranciers. Uitgaande van gemiddeld drie leveranciers, is dat minder dan 6% per leverancier. Het merendeel wordt aan zelfstandig online- en offlineonderzoek besteed en aan overleg binnen de kopers groep.

Rol veranderd. Prospects zijn steeds beter geïnformeerd door betere toegang tot informatie. De rol van de salesprofessional veranderd hierdoor van informatiekanaal tot een thoughtleader, die klanten uitdaagt en inspireert.

Andere generaties. De gemiddelde DMU bestaat op dit moment uit meer dan 11 personen. Daarbij is de samenstelling en diversiteit ook sterk veranderd. 37% van de DMU-leden is millenn

...

Versterking van je eigen thought leadership.

Het genereren van innovatieve ideeën, inzichten en meningen en het delen ervan met anderen om hen te inspireren en te informeren. Tijdens deze tweedaagse training krijg je vaardigheden en kennis aangeboden die je eigen thoughtleaderschip versterken.

Uit ons benchmark onderzoek “Sales van de toekomst” zijn diverse trends zichtbaar geworden, die impact hebben op professionele business-to-business-sales. De beter presterende organisaties (de kopgroep) acteren anders dan de zogenaamde restgroep die minder succesvol is. Onderstaand een aantal inzichten:

Personalisatie. De persoonlijke relatie blijft belangrijk, maar de aandacht voor personalisatie groeit. De salesprofessionals van koplopers delen bijvoorbeeld twee keer meer gepersonaliseerde content via het eigen netwerk dan de restgroep.

Minder directe salestijd. Het koopproces vindt steeds meer online plaats, vooral in de awareness- en oriëntatiefase. Slechts 17% van de totale tijd tijdens het koopproces wordt besteed aan praten met leveranciers. Uitgaande van gemiddeld drie leveranciers, is dat minder dan 6% per leverancier. Het merendeel wordt aan zelfstandig online- en offlineonderzoek besteed en aan overleg binnen de kopers groep.

Rol veranderd. Prospects zijn steeds beter geïnformeerd door betere toegang tot informatie. De rol van de salesprofessional veranderd hierdoor van informatiekanaal tot een thoughtleader, die klanten uitdaagt en inspireert.

Andere generaties. De gemiddelde DMU bestaat op dit moment uit meer dan 11 personen. Daarbij is de samenstelling en diversiteit ook sterk veranderd. 37% van de DMU-leden is millennial. Zij denken, handelen en communiceren anders dan de generatie X en babyboomers.

Gewenst resultaat

Versterken eigen thoughtleadership
Om als salesmedewerker door klanten en prospects te worden gezien als thoughtleader zijn nieuwe kennis en vaardigheden nodig.

  • De weg naar thoughtleader heeft vier elementen in zich, die je wilt verankeren in je wekelijkse routines.
  • Een sterke online aanwezigheid
  • Het uitbouwen van een sterk online netwerk
  • Het maken, delen en opvolgen van relevante content
  • Actief deelnemen aan relevante discussies.

Wij hebben een tweedaagse training samengesteld waarin deze vier elementen aan de orde komen. De training is gebaseerd op de zeer succesvolle training die we als Kenneth Smit hebben gegeven aan diverse salesteams van B2B organisaties.

 

 

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen tijdens de training aan bod:

  • Waarom is thoughtleadership belangrijk voor een salesmedewerker
  • Hoe kun je je eigen profiel optimaliseren
  • Op welke wijze kun je structureel je online netwerk uitbreiden
  • De opbouw van een sterk converterend connectieverzoek
  • Wat is engaging content?
  • De vier stappen van een contentstrategie: Leren, Maken, Delen, Actie
  • Hoe vind je gemakkelijk goede onderwerpen
  • Hoe maak je een succesvolle post, die veel wordt geliket en gedeeld
  • Hoe werkt het algoritme en hoe kun je die voor je laten werken
  • De inzet van externe content
  • Hoe volg je reacties en likes op je post op
  • Hoe converteer je social selling activiteiten naar commercieel resultaat

Tijdens de training gaan we met alle onderwerpen actief aan de slag. Je krijgt veel voorbeelden, best practises, sjablonen en ideeën aangereikt

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Opleidingsduur
2 dagen
Aantal lesdagen
2
Studiebelastingsuren
16 per opleiding
Subsidies en vergoedingen
Regeling tijdelijk scholingsbudget UWV
Aanbieder
Kenneth Smit
Kenneth Smit
NRTO