Training Proactief en klantgericht bellen
Lesgeld
Studiematerialen
Locatiekosten (zaalhuur, apparatuur e.d.)
Inleiding proactief en klantgericht bellen
Het oppakken van de telefoon gaat bij de ene persoon makkelijker dan bij de ander. Ben jij werkzaam als commerciële of servicegerichte medewerker en merk je dat je het lastig vindt om de telefoon op te pakken, omdat bijvoorbeeld jouw persoonlijke overtuigingen in de weg zitten? Dan biedt de praktische training ‘Proactief en klantgericht bellen’ wellicht een oplossing voor jou. Je leert gedurende de training een proactieve en vooral
Inleiding proactief en klantgericht bellen
Het oppakken van de telefoon gaat bij de ene persoon makkelijker dan bij de ander. Ben jij werkzaam als commerciële of servicegerichte medewerker en merk je dat je het lastig vindt om de telefoon op te pakken, omdat bijvoorbeeld jouw persoonlijke overtuigingen in de weg zitten? Dan biedt de praktische training ‘Proactief en klantgericht bellen’ wellicht een oplossing voor jou. Je leert gedurende de training een proactieve en vooral klantgerichte houding aan te nemen, er komen relevante commerciële gesprekstechnieken aan bod en je leert daarnaast structuur aan te brengen in een telefoongesprek. Na afloop van de training ben je een gewaardeerde gesprekspartner voor zowel nieuwe als bestaande klanten en ben je in staat professionele telefoongesprekken zonder enige twijfel te voeren.
Voor wie is de training ‘Proactief en klantgericht bellen’?
Deze telefonische verkooptraining is zorgvuldig samengesteld voor iedereen die een commerciële functie uitvoert en zich bezighoudt met telefonische sales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook voor medewerkers van de klantenservice afdeling, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en buitendienst verkopers is deze training uitermate geschikt.
Aanvullende informatie
Bestaat jouw functie voornamelijk uit het voeren van inkomende telefoongesprekken? Wellicht pas onze training ‘Commerciële binnendienst’ dan beter bij jou. Of werk jij als commerciële medewerker in de buitendienst? Dan raden wij de tweedaagse training ‘De vakman als accountmanager’ aan. Daarnaast ontwikkelen wij ook trainingen op maat voor hele teams of organisaties.
Wat ontwikkel ik?
Met de training ‘Proactief en klantgericht bellen’ krijg je inzicht en technieken aangereikt die je helpen om proactief te werk te gaan en om op een effectieve, zakelijke wijze telefoongesprekken te voeren. We leren jou hoe je jezelf goed kunt voorbereiden op een telefoongesprek én hoe je dit gesprek leuk maakt voor zowel jezelf als de klant. Hierdoor zal je voortaan een stuk zelfverzekerder zijn om de telefoon op te pakken, omdat je weet dat je een fijn gesprek zal hebben. Na de training kun je vol goede moed aan de slag met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar je gesprekspartner. En wij spreken uit ervaring als we zeggen dat het geleerde tijdens deze telefonische verkooptraining zal leiden tot een toename van jouw resultaten.
Competenties
Je versterkt deze competenties:
- Assertiviteit
- Mondelinge
- uitdrukkingsvaardigheid
- Luisteren
- Resultaatgerichtheid
Praktijkcoaching
Praktijkcoaching is bedoeld om je effectief te ondersteunen bij het toepassen van je verworven kennis en vaardigheden na het voltooien van een training, cursus of opleiding. Omdat de werkomgeving soms onverwachte wendingen kan nemen, staan onze coaches klaar om je te begeleiden bij het toepassen van de geleerde lessen in de praktijk.
Programma
Deze training bestaat uit 2 lesdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur.
Ons doel is om jou plezier te geven in het leggen van het eerste contact. Hierbij komen jouw eigen vaardigheden en overtuigingen aan bod.
- Persoonlijke ervaringen met acquisitie
- Acquisitie op een manier die klanten waarderen
- Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
- Gespreksvaardigheden en -structuren
- Positief en effectief taalgebruik
- Beeldende taal
- Sfeer creëren en interesse tonen
- Vragen stellen en doorvragen
- Omgaan met diverse soorten klanten
- Q4 DISC gedragsanalyse voor inzicht in gedrag
- De kracht van overtuiging
- Simulaties
- Praktijkopdrachten
Past dit programma bij jouw leerwensen? Schrijf je dan nu in. Onze studieadviseurs staan altijd voor je klaar voor persoonlijk advies. Je kunt hen bereiken via telefoonnummer 0172 – 42 34 56.
Wie is mijn trainer?
Deze training wordt verzorgd door Nederlandse Sales Academie. De trainer is zeer praktijkgericht en heeft daarnaast zelf al jarenlange ervaring in de verkoop. Hij of zij is bovendien regelmatig betrokken in diverse verkoopprocessen, waardoor hij je gegarandeerd de fijne kneepjes van het vak kan leren.
Onze aanpak
Na inschrijving kun je direct aan de slag met het lesmateriaal en de voorbereidingsopdrachten. Wij vinden namelijk dat leren verder gaat dan alleen theorie in een leslokaal. Je vindt al het benodigde materiaal op ons online leerplatform. Tijdens de training zelf werken we voornamelijk met oefeningen, discussies, zelfanalyses en ervaringsuitwisseling, om het leerproces zo interactief mogelijk te maken. Doordat het mogelijk is om tot twaalf maanden na de start van de training contact op te nemen met de andere deelnemers en de trainer, worden jouw nieuw verkregen inzichten en vaardigheden geborgd.
Ongelimiteerd herhalen
Tijdens het volgen van een training krijg je veel nieuwe indrukken en ideeën. Bij Nederlandse Sales Academie gaan we voor een volledige ontwikkeling van jouw inzichten en vaardigheden. Daarom mag je jouw training zo vaak herhalen als je wilt. Je betaalt alleen de locatiekosten en eventueel vernieuwd lesmateriaal. Kortom: het lesgeld laten we achterwege. Sommige deelnemers vinden het prettig om na een maand de training nog eens te herhalen, anderen willen graag een opfrissing na een jaar.