Training Commerciële binnendienst
Lesgeld
Studiematerialen
Locatiekosten (zaalhuur, apparatuur e.d.)
Inleiding commerciële binnendienst
Als medewerker van de commerciële binnendienst ben je een belangrijk sleutelfiguur tussen collega’s, klanten en leveranciers. Identificeren van verkoopsignalen, inspelen op en herkennen van kansen en klantgerichtheid zijn essentieel binnen deze functie. Tijdens de training ‘Commerciële binnendienst’ ga je aan de slag met thema’s zoals verkopende gesprekstechnieken, de fases in het verkoopproces, commerciële vaardigheden en de samenwerking t
Inleiding commerciële binnendienst
Als medewerker van de commerciële binnendienst ben je een belangrijk sleutelfiguur tussen collega’s, klanten en leveranciers. Identificeren van verkoopsignalen, inspelen op en herkennen van kansen en klantgerichtheid zijn essentieel binnen deze functie. Tijdens de training ‘Commerciële binnendienst’ ga je aan de slag met thema’s zoals verkopende gesprekstechnieken, de fases in het verkoopproces, commerciële vaardigheden en de samenwerking tussen buiten- en binnendienst. Tijdens deze praktijkgerichte training ontwikkel jij jezelf tot een klantgerichte en proactieve duizendpoot. Past dit bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Voor wie is de training commerciële binnendienst?
Voor iedereen die binnen een organisatie (persoonlijk) contact met klanten heeft, is de training ‘Commerciële binnendienst’ uitermate geschikt. Met name voor (verkoop) binnendienst medewerkers, waarvan commerciële taken en verantwoordelijkheden tot hun functieomschrijving behoren, is deze training zeker een aanrader.
Aanvullende informatie
Voer jij in jouw functie veel acquisitie werkzaamheden uit waarbij je veel uitbelt? Kijk dan ook zeker eens naar onze training ‘Proactief en klantgericht bellen’. Wellicht is deze training geschikt voor jou. Ben jij werkzaam als commerciële buitendienst medewerker? Dan raden we de training ‘De vakman als accountmanager’ aan. Daarnaast kunnen wij trainingen voor teams of organisaties compleet op maat maken.
Wat ontwikkel ik?
Na afloop van de training ‘Commerciële binnendienst’ heb je als commercieel medewerker heel wat nieuwe inzichten verworven. Zo heb je onder andere een duidelijk inzicht gekregen in wat er zich afspeelt op de werkvloer van de commerciële binnendienst. Daarnaast heb je eigenschappen zoals klantgerichtheid, commerciële slagkracht en alertheid op commerciële kansen sterk ontwikkeld.
Competenties
Je versterkt de volgende competenties:
- Commercieel vermogen
- Klantgerichtheid
- Voortgangsbewaking
- Gespreksvaardigheid
- Zelfontwikkeling
Praktijkcoaching
Praktijkcoaching is bedoeld om je effectief te ondersteunen bij het toepassen van je verworven kennis en vaardigheden na het voltooien van een training, cursus of opleiding. Omdat de werkomgeving soms onverwachte wendingen kan nemen, staan onze coaches klaar om je te begeleiden bij het toepassen van de geleerde lessen in de praktijk.
Inzicht in gedrag
Een van de onderdelen die tijdens deze training aan bod komt, is het maken van een digitale Q4 DISC gedragsanalyse. Deze gedragsanalyse zorgt ervoor dat je beter inzicht krijgt in je eigen gedrag en het gedrag van de personen om je heen.
Programma
Deze training bestaat uit 2 lesdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur.
Organisatie en planning
- Organisatie en bedrijfsprocessen
- Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
- Wat zijn onze producten, diensten en service?
- Hoe koopt de klant?
- Samenwerking met zowel interne, als externe klanten
- Proactief werken en verbetervoorstellen
Klantgerichte en commerciële vaardigheden
- Het communicatieproces
- Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
- Structuur in telefonische service- en verkoopgesprekken
- Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
- Omgaan met divers gedrag van klanten
- Oefenen en rollenspel aan de hand van eigen praktijkvoorbeelden: bijv. nabellen van offertes, afspraken maken voor bezoek, informatie en mailingen opvolgen, omgaan met en behandelen van klachten.
Past dit bij jouw leerwensen? Schrijf je dan nu in. Onze studieadviseurs staan graag voor je klaar voor persoonlijk advies. Je kunt ons telefonisch bereiken via 0172 – 42 34 56.
Wie is mijn trainer?
Deze training wordt uitgevoerd door Nederlandse Sales Academie. De trainers die deze training verzorgen, zijn professionals die beschikken over uitgebreide kennis en ervaring binnen het commerciële werkveld.
Onze aanpak
Omdat je volgens ons leren niet alleen in een leslokaal doet, kun je na je inschrijving direct via ons online leerplatform aan de slag met het lesmateriaal en enkele voorbereidingsopdrachten. We werken tijdens de trainingen steeds met oefeningen, zelfanalyses, discussies en het uitwisselen van ervaringen, om het leerproces zo persoonlijk en praktijkgericht mogelijk te maken. Heb je er moeite mee om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen? Dan kan je tot twaalf maanden na de start van de training contact opnemen met zowel de andere deelnemers, als de trainer.
Ongelimiteerd herhalen
Tijdens het volgen van een training krijg je veel nieuwe indrukken en ideeën. Bij Nederlandse Sales Academie gaan we voor een volledige ontwikkeling van jouw inzichten en vaardigheden. Daarom mag je jouw training zo vaak herhalen als je wilt. Je betaalt alleen de locatiekosten en eventueel vernieuwd lesmateriaal. Kortom: het lesgeld laten we achterwege. Sommige deelnemers vinden het prettig om na een maand de training nog eens te herhalen, anderen willen graag een opfrissing na een jaar.