Training Data driven marketing
Lesgeld
Twijfel je welke campagnes echt werken en waar je budget het meeste effect heeft? Met datagedreven marketing stuur je op feiten, in plaats van gevoel. Zo ontdek je wat wél werkt en verbeter je stap voor stap je resultaten.
In de training data driven marketing leer je hoe je met data marketing betere keuzes maakt en continu optimaliseert. Je oefent met praktische formats en past ze direct toe op je eigen cases.
De training Data driven marketing is voor iedereen die we
Twijfel je welke campagnes echt werken en waar je budget het meeste effect heeft? Met datagedreven marketing stuur je op feiten, in plaats van gevoel. Zo ontdek je wat wél werkt en verbeter je stap voor stap je resultaten.
In de training data driven marketing leer je hoe je met data marketing betere keuzes maakt en continu optimaliseert. Je oefent met praktische formats en past ze direct toe op je eigen cases.
De training Data driven marketing is voor iedereen die werkzaam is in online marketing en communicatie.
Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, socialmedia-marketeers, communicatieadviseurs, communicatie- en marketingmanagers en alle andere contentspecialisten.
Basiskennis op het gebied van online marketing is voor deze training handig om te hebben.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je verbetert je marketingprestaties door continu te leren en te optimaliseren met data.
- Je kent de stappen om succesvol te werken met data en analyse (data driven marketing).
- Je ziet het hele plaatje: mogelijkheden en grenzen van data, basisanalyse en zachte vaardigheden.
- Je past praktische methoden toe en stemt soepel af met specialisten.
- Je kunt met KPI’s beoordelen wat goed werkt en wat niet om je doel te bereiken.
- Je vertaalt inzichten naar acties en presenteert ze op een manier die aanzet tot verandering.
- Je borgt data marketing in je werkwijze met meetplannen en duidelijke afspraken.
Tijdens de training Data driven marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Het belang van datagedreven beslissingen nemen.
- Metrics: hoe stel je goede en relevante KPI’s op?
- Welke data heb je nodig?
- Analyse en statistiek: data selecteren, opschonen en analyseren.
- Communicatie: hoe bouw je rapportages die overtuigen?
- Optimalisatie: inzichten omzetten in concrete verbeteringen.
- Privacy: hoe ga je verantwoordelijk met data om?
- Zin en onzin van big data: wat kun je ermee en wat moet je weten?