Training Schrijven voor SEO & GEO
Lesgeld
Verschijnt jouw site niet bij belangrijke zoektermen in Google en vragen in AI-bots? Dan loop je veel potentiële klanten én kansen mis! De oplossing? Sterk SEO schrijven – anno 2025 aangevuld met GEO (Generative Engine Optimalization).
Tijdens de training Schrijven voor SEO & GEO ga je samen met SEO-expert Rutger Steenbergen aan de slag met het vinden van relevante zoektermen, slimme copywriting-technieken voor het schrijven van SEO-teksten én het optimaliseren en verbeteren van j
Verschijnt jouw site niet bij belangrijke zoektermen in Google en vragen in AI-bots? Dan loop je veel potentiële klanten én kansen mis! De oplossing? Sterk SEO schrijven – anno 2025 aangevuld met GEO (Generative Engine Optimalization).
Tijdens de training Schrijven voor SEO & GEO ga je samen met SEO-expert Rutger Steenbergen aan de slag met het vinden van relevante zoektermen, slimme copywriting-technieken voor het schrijven van SEO-teksten én het optimaliseren en verbeteren van je website voor de vindbaarheid in zoekmachines en AI-platforms. Ontdek wat je nog meer gaat leren tijdens deze training.
De training Schrijven voor SEO & GEO is bedoeld voor iedereen die online teksten schrijft en beter gevonden wil worden, of mensen aanstuurt die dit doen.
Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (online)marketeers, copywriters, redacteuren en contentspecialisten.
Ervaring met een eigen cms is handig. Oppervlakkige kennis van technieken als HTML en webanalytics is meegenomen. Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kunt SEO-teksten schrijven die inspelen op relevante zoektermen, zodat je zichtbaarheid toeneemt
- Je begrijpt de actuele SEO- en GEO-principes, inclusief hoe AI en zoekmachines content beoordelen
- Je weet hoe je indirecte factoren optimaliseert waardoor bezoekers langer blijven
- Je kunt zoekwoorden en vragen van je doelgroep vinden én logisch verwerken in je teksten
- Je weet hoe je met interne en externe links de waarde en zichtbaarheid van je content versterkt
- Je kunt content optimaliseren zonder te overdrijven: omgaan met duplicate content, keyword density en relevantie
- Je kunt resultaten inzichtelijk maken en monitoren, zodat je gericht kunt bijsturen
Tijdens de training Schrijven voor SEO & GEO komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De nieuwste ontwikkelingen in SEO & GEO: hoe AI en zoekmachines content selecteren
- Concrete regels bij het SEO schrijven (online copywriting) voor duidelijke, scanbare webteksten
- Scoren op door jou gekozen zoekwoorden (keywords)
- Zoektermen en vragen voor chatbots vinden en kiezen
- Content optimaliseren zónder te overdrijven: omgaan met duplicate content, keyword density en relevantie
- Check: hoe succesvol ben je eigenlijk?
- De vertaalslag: wat ga je morgen doen met deze kennis en kunde?
Let op: in deze training schrijf je geen complete teksten. Je leert wél precies hoe SEO en GEO werkt én waar je op moet letten. Bovendien oefen je met korte, praktische opdrachten, zodat je thuis direct aan de slag kunt.
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname? Klik dan hieronder.
Op locatie
- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer en na afloop krijg je een evaluatieformulier toegestuurd
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen
- Studiemateriaal inbegrepen
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten
- Studiemateriaal inbegrepen