Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Training Online communicatiestrategie
terug naar zoekresultaten

Training Online communicatiestrategie

Deelnemerskosten
€ 1.663,75 incl. BTW

Lesgeld

€ 1.375,00
Totaal excl. BTW
€ 1.375,00
BTW
€ 288,75
Totaal incl. BTW
€ 1.663,75
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 13-04-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 26-10-2026
Toon rooster
Aanmelden
Leer hoe je met een contentstrategie jouw organisatie vooruit helpt
Training Online communicatiestrategie
Training Online communicatiestrategie

Wil jij leren hoe je een duidelijke communicatiestrategie opstelt die echt werkt? En zoek je praktische vaardigheden om jouw communicatieplan en contentstrategie te verbeteren? Dan helpt deze online communicatie training jou verder.

In de tweedaagse training Communicatiestrategie leer je hoe je doelgerichte communicatie inzet om je boodschap sterker over te brengen en beter aan te laten sluiten bij je doelgroep. Je oefent met het opstellen van een communicatieplan, het maken van conte

...

Wil jij leren hoe je een duidelijke communicatiestrategie opstelt die echt werkt? En zoek je praktische vaardigheden om jouw communicatieplan en contentstrategie te verbeteren? Dan helpt deze online communicatie training jou verder.

In de tweedaagse training Communicatiestrategie leer je hoe je doelgerichte communicatie inzet om je boodschap sterker over te brengen en beter aan te laten sluiten bij je doelgroep. Je oefent met het opstellen van een communicatieplan, het maken van content en het meten van resultaten. Je krijgt direct toepasbare handvatten die je kunt inzetten in jouw werk. Zo ga je naar huis met een strategie die je meteen kunt gebruiken. Ontdek wat je nog meer gaat leren.

 

De training Online communicatiestrategie is bedoeld voor iedereen die effectiever wil communiceren en met een communicatieplan en contentstrategie de doelen van zijn of haar organisatie wil bereiken. Denk aan: communicatiemedewerkers, contentmakers, communicatieadviseurs, social media managers, communicatiestrategen, en iedereen die verantwoordelijk is voor het bedenken en maken van de communicatie van een organisatie.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kunt met een communicatiestrategie bijdragen aan de doelen van je organisatie.
  • Je weet welke kanalen je het beste inzet om je doelgroep te bereiken.
  • Je snapt hoe je content maakt die relevant is en een band opbouwt met je publiek.
  • Je begrijpt hoe communicatie werkt als hulpmiddel voor zowel je publiek als je organisatie.
  • Je leert hoe je jouw communicatieplan en contentstrategie stap voor stap kunt verbeteren.

 

Dag 1: Communicatiestrategie en kanalen

Op de eerste dag leer je hoe je een communicatiestrategie opbouwt en welke middelen en kanalen daar het beste bij passen. We gaan praktisch aan de slag met:

  • Het kiezen van de juiste kanalen voor jouw doelen.
  • Het vertalen van je merkboodschap naar heldere uitingen per kanaal.
  • Het omzetten van organisatie thema’s naar concrete content thema’s per kanaal.
  • Het formuleren van een strategie voor distributie van jouw content via diverse kanalen.
  • Het plannen van de distributie van je content en het opstellen van meetbare doelen en KPI’s.
  • Het maken van een duidelijke basis voor consistente communicatie

 

Dag 2: Content maken en optimaliseren

Op de tweede dag gaan we aan de slag met het maken van content.. Met behulp van psychologische principes, theoretische inzichten en praktijkvoorbeelden behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Het toepassen van psychologische principes.
  • Het kiezen van passende contentvormen per doelgroep en kanaal.
  • Het verbeteren van je werkproces met formats en workflows.
  • Het vooruit plannen met een contentplanning.
  • Het meten van resultaten en het verbeteren van je strategie met behulp van data.


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer en na afloop krijg je een evaluatieformulier toegestuurd.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
2 dagen
Aantal lesdagen
3
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 230+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching Academy
Frankwatching Academy
NRTO