Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Expert in Sales Follow Up II: Omgekeerd Verkopen (2-daags)
terug naar zoekresultaten

Expert in Sales Follow Up II: Omgekeerd Verkopen (2-daags)

Deelnemerskosten
€ 1.680,00 vrij van BTW

Lesgeld

€ 1.680,00
Totaal excl. BTW
€ 1.680,00
BTW
€ 0,00
Totaal incl. BTW
€ 1.680,00
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Tilburg
Start: 18-12-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Tilburg
Start: 29-04-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Amsterdam
Start: 08-06-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Tilburg
Start: 02-09-2026
Toon rooster
Aanmelden
Leren omgaan met beïnvloeders en beslissers om uit-/afstelmomenten te voorkomen

Leren omgaan met beïnvloeders en beslissers om uitstel- en afstelmomenten te voorkomen

Tijdens een verkoopgesprek kan zowel een beslisser als een beïnvloeder je gesprekspartner zijn. Ze hebben niet dezelfde drijfveren en vervullen bovendien een andere rol in de besluitvorming. Tijdens de training Omgekeerd Verkopen leer je daarom welke gesprekstrategie je kiest bij welke persoon, met als doel de basis te leggen voor jouw beoogde resultaat (de deal sluiten). Overtuig de beïnvloeder om jouw dienst of product te steunen. Stuur de beslisser naar zakendoen. Voorkom uitstel- of afstelmomenten. Het resultaat? Hogere conversie, tijdwinst en meer rendement uit je offertes!

Krijg meer grip op de verschillende krachten en behoeften binnen de DMU.

 

Gewenst resultaat

Als verkoper wil je:

  • Hoger rendement uit offertes!
  • Meer inzicht in verschillende drijfveren, behoeften en koopsignalen van verschillende rollen en functies (de DMU) in een organisatie!
  • Met de juiste aanpak invloed uitoefenen op beslissers en beïnvloeders!
  • Minder vrijblijvende, maar meer doelgerichte gesprekken voeren!
  • Uitstel in besluitvorming voorkomen!
  • Slimme methodes om gesprekken te structureren en te sturen!
  • Op een efficiënte manier en met hoge klanttevredenheid de deal sluiten!

Deze interactieve en praktijkgerichte training is bij uitstek geschikt om jouw succes als salesprofessional ook bij complexere DMU’s te vergroten.

 

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen tijdens de training aan bod:

  • Terugblik
    Welke ervaringen heb je opgedaan in de praktijk en hoe heb je de dingen die je hebt geleerd toegepast?
  • Verkooptechnieken
...

Leren omgaan met beïnvloeders en beslissers om uitstel- en afstelmomenten te voorkomen

Tijdens een verkoopgesprek kan zowel een beslisser als een beïnvloeder je gesprekspartner zijn. Ze hebben niet dezelfde drijfveren en vervullen bovendien een andere rol in de besluitvorming. Tijdens de training Omgekeerd Verkopen leer je daarom welke gesprekstrategie je kiest bij welke persoon, met als doel de basis te leggen voor jouw beoogde resultaat (de deal sluiten). Overtuig de beïnvloeder om jouw dienst of product te steunen. Stuur de beslisser naar zakendoen. Voorkom uitstel- of afstelmomenten. Het resultaat? Hogere conversie, tijdwinst en meer rendement uit je offertes!

Krijg meer grip op de verschillende krachten en behoeften binnen de DMU.

 

Gewenst resultaat

Als verkoper wil je:

  • Hoger rendement uit offertes!
  • Meer inzicht in verschillende drijfveren, behoeften en koopsignalen van verschillende rollen en functies (de DMU) in een organisatie!
  • Met de juiste aanpak invloed uitoefenen op beslissers en beïnvloeders!
  • Minder vrijblijvende, maar meer doelgerichte gesprekken voeren!
  • Uitstel in besluitvorming voorkomen!
  • Slimme methodes om gesprekken te structureren en te sturen!
  • Op een efficiënte manier en met hoge klanttevredenheid de deal sluiten!

Deze interactieve en praktijkgerichte training is bij uitstek geschikt om jouw succes als salesprofessional ook bij complexere DMU’s te vergroten.

 

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen tijdens de training aan bod:

  • Terugblik
    Welke ervaringen heb je opgedaan in de praktijk en hoe heb je de dingen die je hebt geleerd toegepast?
  • Verkooptechnieken
    Hoe haal jij nóg meer rendement uit de eerder geleerde technieken?
  • Sterkte- en zwakteanalyse
    Hoe kun jij – op basis van je eigen krachten – je persoonlijke verkoopvaardigheden nóg verder ontwikkelen?
  • Argumentatie
    Hoe beïnvloed je het koopgedrag van beïnvloeders en beslissers?
  • De psychologie van een verkoopgesprek
    Hoe achterhaal je of je met een beïnvloeder of beslisser aan tafel zit? En hoe speel je er vervolgens op in?
  • De sociale aspecten van een verkoopgesprek
    Hoe stuur jij de sfeer in een gesprek om te bouwen aan een prettige klantrelatie?
  • Rendement verhogen
    Hoe haal jij méér opdrachtbevestigingen uit minder offertes?

 

Tijdsduur

Deze training bestaat uit 2 aaneengesloten trainingsdagen.


Deelnemers

In deze training is ruimte voor minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers.
De training sluit aan op de training Expert in Sales Basics en Prijsverkopen. Het is een voorwaarde deze basis training Expert in Sales & Prijsverkopen beide eerst te volgen voor je kan deelnemen aan deze vervolgtraining.


 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Opleidingsduur
2 dagen
Studiebelastingsuren
16 per opleiding
Aanbieder
Kenneth Smit
Kenneth Smit
NRTO