Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Social media organisch
terug naar zoekresultaten

Social media organisch

Deelnemerskosten
€ 998,25 incl. BTW

Lesgeld

€ 825,00
Totaal excl. BTW
€ 825,00
BTW
€ 173,25
Totaal incl. BTW
€ 998,25
Startdata in een groep op locatie en online
Ieder moment te starten
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen specifieke vooropleiding voor nodig.
Benieuwd naar hoe je via organische marketing op social media kanalen jouw doelgroep kunt bereiken en de aanwezigheid van jouw merk kunt vergroten? Volg dan deze cursus!
Deze video geeft een beeld van het leertraject
play button
Leer het vak van marketeers
Leer het vak van marketeers

Wat kun je verwachten

Je gaat in de cursus een begin maken met het bepalen van de doelstellingen en het definieren van jouw doelgroepen. Daarna doorloop je een aantal social media kanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Twitter en Snapchat en leer je hoe je elk kanaal organisch zou kunnen inzetten. Je ontdekt hoe je de verschillende doelgroepen aan de verschillende social media kanalen kunt koppelen. Tot slot maak je een contentkalender zodat j

...

Wat kun je verwachten

Je gaat in de cursus een begin maken met het bepalen van de doelstellingen en het definieren van jouw doelgroepen. Daarna doorloop je een aantal social media kanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Twitter en Snapchat en leer je hoe je elk kanaal organisch zou kunnen inzetten. Je ontdekt hoe je de verschillende doelgroepen aan de verschillende social media kanalen kunt koppelen. Tot slot maak je een contentkalender zodat je weet hoe je al jouw acties op social media kunt beheren. Na de cursus kun je met de verkregen handvatten verder met het bereiken van jouw doelgroepen op de door jou geselecteerde social media kanalen.

 

Wat is de inhoud

1. Bepaal jouw doelstellingen en de doelgroepen en maak een contentstrategie.

2. Leer het verschil in content tussen de social media kanalen.

3. Koppel de social media kanalen aan de verschillende doelgroepen.

5. Maak een contenkalender voor de planning en het beheer.

 

Voor wie

Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen. Voor deze cursus heb je geen voorkennis nodig. Je leert de basisvaardigheden voor social media en de verschillende kanalen kennen. Juist als je nog geen ervaring hebt met het inzetten van social media kanalen voor online marketingdoeleinden, dan is deze cursus echt iets voor jou!

 

Wil jij je richten op één specifiek kanaal zoals LinkedIn of Instagram? Kies dan voor een andere cursus die zich specifiek op dat social media kanaal richt. Als je een cursus kiest die gaat over één specifiek social media kanaal, dan wordt naast organische marketing ook het plaatsen van een advertentie behandeld. Neem hiervoor een kijkje bij de andere cursussen van Dutch Marketing Academy.

 

Startdata
Met deze e-learning cursus kun je in overleg op korte termijn starten.

 

Begeleiding

Tijdens 4 weken toetst en accordeert jouw coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten. Hij of zij begeleidt je in het leerproces door tussendoor via de leeromgeving jouw vragen te beantwoorden. Het is dus niet erg als je nog geen kennis hebt, want jouw coach is er om jou te helpen. De begeleiding van de coach is 4 weken beschikbaar. Nadat jouw praktijkopdrachten zijn goedgekeurd, kun je het digitale examen maken. In het examen wordt jouw kennis over de theorie getoetst. Wanneer je zowel de opdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch Marketing Academy.

 

Duur en inzet

Reserveer vooraf 6 uur inzet per week om de cursus in 4 weken goed af te ronden. Wanneer je begint, ontvang je inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof en praktijkopdrachten. De praktijkopdrachten kun je direct toepassen voor jouw onderneming of het bedrijf van je werkgever.

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
Individueel online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat is voorzien van het NRTO-keurmerk
Opleidingsduur
4 weken
Min. deelnemers
1
Max. deelnemers
60
Studiebelastingsuren
6 per week
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Maaike Vennik
Begeleider

“Graag deel ik mijn ervaring en kennis met jou zodat jij ook het maximale uit social media kan halen. Door op de juiste manier online zichtbaar te zijn en waarde te delen kun je jouw publiek bereiken. Ook zal je de juiste mensen aantrekken die bij jou en jouw merk passen." Maaike Vennik

Petrouska van Loon
Trainer

Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics. "Sámen met de klant werk ik aan online succes. Daar zijn we bij de Academy goed in en dat vinden wij leuk." Petrouska van Loon

Emma Haasnoot
Begeleider

“In mijn werk zie ik dat met social media marketing een doelgroep heel gericht bereikt kan worden. Dit resulteert in een stijging van de online business.” Coach, Emma Haasnoot

Lorenzo Sendar
Docent

“Wil jij een baan waarin je elke dag jouw toegevoegde waarde binnen een bedrijf kan laten zien? Wil je klanten overhalen om te kiezen voor jouw bedrijf? Ga dan aan de slag met de opleiding Online Marketeer. Niets baan van de toekomst! Maar een baan van het hier en nu. Een goede Online Marketeer is onmisbaar binnen elke organisatie. Dat wil jij toch ook? Ik geef je de praktische handvatten om verder te komen in je ontwikkeling en gereed te maken voor je vervolgstappen op de arbeidsmarkt.” Coach Lorenzo Sendar

Aanbieder
Dutch Marketing Academy maakt het online vak toegankelijk voor iedereen. Wij bieden een opleiding en diverse losse cursussen en trainingen aan met begeleiding van ervaren online marketeers.
Dutch Marketing Academy
Dutch Marketing Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
Contact met deze opleider
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.