
Social media organisch
Lesgeld
Dit zijn de totale kosten!
In deze totale kosten zit niet alleen jouw persoonlijke online leeromgeving, maar ook de begeleiding van een coach uit het vakgebied. Jouw coach zal tijdens de duur van deze cursus (maximaal 4 weken) jouw praktijkopdrachten controleren en feedback geven. Ook beantwoordt hij/zij tussendoor jouw vragen.
Nadat je het examen hebt gedaan, kun je jouw leeromgeving nog blijven raadplegen. Je hebt namelijk vanaf de ontvangst van jouw inloggegevens in totaal 12 maanden toegang tot jouw persoonlijke leeromgeving. Dit alles zit in de totale kosten!

Wat kun je verwachten
Je gaat in de cursus een begin maken met het bepalen van de doelstellingen en het definieren van jouw doelgroepen. Daarna doorloop je een aantal social media kanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Twitter en Snapchat en leer je hoe je elk kanaal organisch zou kunnen inzetten. Je ontdekt hoe je de verschillende doelgroepen aan de verschillende social media kanalen kunt koppelen. Tot slot maak je een contentkalender zodat j
Wat kun je verwachten
Je gaat in de cursus een begin maken met het bepalen van de doelstellingen en het definieren van jouw doelgroepen. Daarna doorloop je een aantal social media kanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Twitter en Snapchat en leer je hoe je elk kanaal organisch zou kunnen inzetten. Je ontdekt hoe je de verschillende doelgroepen aan de verschillende social media kanalen kunt koppelen. Tot slot maak je een contentkalender zodat je weet hoe je al jouw acties op social media kunt beheren. Na de cursus kun je met de verkregen handvatten verder met het bereiken van jouw doelgroepen op de door jou geselecteerde social media kanalen.
Wat is de inhoud
1. Bepaal jouw doelstellingen en de doelgroepen en maak een contentstrategie.
2. Leer het verschil in content tussen de social media kanalen.
3. Koppel de social media kanalen aan de verschillende doelgroepen.
5. Maak een contenkalender voor de planning en het beheer.
Voor wie
Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen. Voor deze cursus heb je geen voorkennis nodig. Je leert de basisvaardigheden voor social media en de verschillende kanalen kennen. Juist als je nog geen ervaring hebt met het inzetten van social media kanalen voor online marketingdoeleinden, dan is deze cursus echt iets voor jou!
Wil jij je richten op één specifiek kanaal zoals LinkedIn of Instagram? Kies dan voor een andere cursus die zich specifiek op dat social media kanaal richt. Als je een cursus kiest die gaat over één specifiek social media kanaal, dan wordt naast organische marketing ook het plaatsen van een advertentie behandeld. Neem hiervoor een kijkje bij de andere cursussen van Dutch Marketing Academy.
Startdata
Met deze e-learning cursus kun je in overleg op korte termijn starten.
Begeleiding
Tijdens 4 weken toetst en accordeert jouw coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten. Hij of zij begeleidt je in het leerproces door tussendoor via de leeromgeving jouw vragen te beantwoorden. Het is dus niet erg als je nog geen kennis hebt, want jouw coach is er om jou te helpen. De begeleiding van de coach is 4 weken beschikbaar. Nadat jouw praktijkopdrachten zijn goedgekeurd, kun je het digitale examen maken. In het examen wordt jouw kennis over de theorie getoetst. Wanneer je zowel de opdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch Marketing Academy.
Duur en inzet
Reserveer vooraf 6 uur inzet per week om de cursus in 4 weken goed af te ronden. Wanneer je begint, ontvang je inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof en praktijkopdrachten. De praktijkopdrachten kun je direct toepassen voor jouw onderneming of het bedrijf van je werkgever.


