
SEO cursus (E-learning met persoonlijke begeleiding)
Lesgeld
Voor dit bedrag krijg jij van ons:
- een persoonlijke digitale leeromgeving;
- lesstof en praktijkopdrachten;
- de mogelijkheid om vragen te stellen aan een marketing professional;
- een digitaal examen en herkansingsmogelijkheden;
- een certificaat van Dutch Marketing Academy na het succesvol afronden;
- 12 maanden toegang tot jouw eigen digitale leeromgeving.
Binnen je eigen digitale leeromgeving vind je niet alleen lesstof over de theorie, templates en praktijkopdrachten, maar ook wekelijks het laatste nieuws over online marketing.
Wat kun je verwachten
In 4 weken leer je wat je moet doen om jouw website of die van jouw werkgever beter vindbaar te maken in Google. Wat is de beste zoekwoordenstrategie, hoe verbeter je de website inhoudelijk en SEO-technisch, wat zijn handige tools en welke stappen moet je doorlopen? De antwoorden hierop krijg je in deze vier weken durende cursus met direct toepasbare praktijkopdrachten. Deze opdrachten voer je in de praktijk uit voor je eigen onderneming of het bedrijf waar je werkt. Wat je leert, pas je dan ook direct toe voor de business!
Na deze SEO cursus weet je wat SEO betekent en kun je zelfstandig aan de slag om de website beter vindbaar te maken. De hoogst mogelijke optimalisatie heb je namelijk niet in een kort tijdbestek gerealiseerd, maar met de juiste kennis en handvatten uit deze cursus ga je dit in de toekomst wel bereiken.
Wat is de inhoud
1. Zoekwoordenanalyse
Ontdek welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Leer hoe je dit vertaalt naar de structuur van je website en de inhoud van de webpagina’s.
2. Zoekmachine-optimalisatie
Leer wat je kunt doen om te optimaliseren. Na de SEO cursus kun jij een website on-site en off-site verbeteren voor een betere vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.
3. Linkbuilding
Lees alles over effectieve backlinks, inbound links en terugkerende links en zet een ‘SEO campagne’ in voor een goede interne linkstructuur.
4. Kennis van tools
Leer van welke tools je gebruik kunt maken (zoals Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn Bedrijf).
Voor wie
Dutch Marketing Aca
Wat kun je verwachten
In 4 weken leer je wat je moet doen om jouw website of die van jouw werkgever beter vindbaar te maken in Google. Wat is de beste zoekwoordenstrategie, hoe verbeter je de website inhoudelijk en SEO-technisch, wat zijn handige tools en welke stappen moet je doorlopen? De antwoorden hierop krijg je in deze vier weken durende cursus met direct toepasbare praktijkopdrachten. Deze opdrachten voer je in de praktijk uit voor je eigen onderneming of het bedrijf waar je werkt. Wat je leert, pas je dan ook direct toe voor de business!
Na deze SEO cursus weet je wat SEO betekent en kun je zelfstandig aan de slag om de website beter vindbaar te maken. De hoogst mogelijke optimalisatie heb je namelijk niet in een kort tijdbestek gerealiseerd, maar met de juiste kennis en handvatten uit deze cursus ga je dit in de toekomst wel bereiken.
Wat is de inhoud
1. Zoekwoordenanalyse
Ontdek welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Leer hoe je dit vertaalt naar de structuur van je website en de inhoud van de webpagina’s.
2. Zoekmachine-optimalisatie
Leer wat je kunt doen om te optimaliseren. Na de SEO cursus kun jij een website on-site en off-site verbeteren voor een betere vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.
3. Linkbuilding
Lees alles over effectieve backlinks, inbound links en terugkerende links en zet een ‘SEO campagne’ in voor een goede interne linkstructuur.
4. Kennis van tools
Leer van welke tools je gebruik kunt maken (zoals Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn Bedrijf).
Voor wie
Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen die op hbo werk- en denkniveau strategieën wil bedenken en online marketingactiviteiten wil optimaliseren. Voor deze SEO cursus heb je geen voorkennis van SEO nodig. Wel is het hebben van affiniteit met strategische-, inhoudelijke- en technische aspecten van een website een must. Om het hoogste rendement uit deze cursus te halen, is het handig om zelf aanpassingen op een website te kunnen doorvoeren. Je kunt hiervoor jouw eigen website, die van je werkgever of een kennis te gebruiken. Heb je geen beschikking tot een website, bespreek dit dan vooraf met de contactpersoon van de Academy. Zo kun je vooraf goed bepalen of de cursus voor jou interessant is.
Coaching
Tijdens deze vier weken durende cursus toetst de aan jou toegewezen coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten. Daarnaast organiseert de coach één of twee online sessies zodat je online mondeling vragen kunt stellen over een specifiek onderwerp (zoals het zoekwoordenonderzoek) en ook met medecursisten kunt napraten over het onderwerp. Vragen die je tussendoor hebt, kun je aan jouw coach stellen via de leeromgeving. Nadat jouw praktijkopdrachten door de coach zijn goedgekeurd, kun je het digitale examen maken. In het examen wordt jouw kennis van de theorie getoetst. Als je zowel de praktijkopdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch Marketing Academy. De coaching begint vanaf de eerste dag dat je jouw inloggegevens ontvangt en loopt 4 weken.
Wanneer
Je kunt kiezen uit twee vaste startdata. Wanneer je begint, ontvang je op de eerste dag inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof en de praktijkopdrachten. Omdat je deze cursus online in je eigen tijd volgt, is een goede planning vooraf van belang. Reserveer daarom 6 uur per week om de cursus netjes in 4 weken af te ronden. Na de 4 weken stopt namelijk de begeleiding van je coach! Wel kun je de leeromgeving nog een tijdje na die 4 weken raadplegen.



