Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
SEO cursus (E-learning met persoonlijke begeleiding)
terug naar zoekresultaten

SEO cursus (E-learning met persoonlijke begeleiding)

Deelnemerskosten
€ 998,25 incl. BTW

Lesgeld

€ 825,00
Totaal excl. BTW
€ 825,00
BTW
€ 173,25
Totaal incl. BTW
€ 998,25
Startdata in een groep op locatie en online
Ieder moment te starten
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen specifieke vooropleiding voor nodig.
Met deze online SEO cursus leer jij het geheim van Google en wat je met SEO (zoekmachine optimalisatie) kunt doen om de positie van je website in Google te verbeteren.

Wat kun je verwachten

In 4 weken leer je wat je moet doen om jouw website of die van jouw werkgever beter vindbaar te maken in Google. Wat is de beste zoekwoordenstrategie, hoe verbeter je de website inhoudelijk en SEO-technisch, wat zijn handige tools en welke stappen moet je doorlopen? De antwoorden hierop krijg je in deze vier weken durende cursus met direct toepasbare praktijkopdrachten. Deze opdrachten voer je in de praktijk uit voor je eigen onderneming of het bedrijf waar je werkt. Wat je leert, pas je dan ook direct toe voor de business!

 

Na deze SEO cursus weet je wat SEO betekent en kun je zelfstandig aan de slag om de website beter vindbaar te maken. De hoogst mogelijke optimalisatie heb je namelijk niet in een kort tijdbestek gerealiseerd, maar met de juiste kennis en handvatten uit deze cursus ga je dit in de toekomst wel bereiken.

 

Wat is de inhoud

1. Zoekwoordenanalyse
Ontdek welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Leer hoe je dit vertaalt naar de structuur van je website en de inhoud van de webpagina’s.

2. Zoekmachine-optimalisatie
Leer wat je kunt doen om te optimaliseren. Na de SEO cursus kun jij een website on-site en off-site verbeteren voor een betere vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.

3. Linkbuilding
Lees alles over effectieve backlinks, inbound links en terugkerende links en zet een ‘SEO campagne’ in voor een goede interne linkstructuur.

4. Kennis van tools
Leer van welke tools je gebruik kunt maken (zoals Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn Bedrijf).

 

Voor wie

Dutch Marketing Aca

...

Wat kun je verwachten

In 4 weken leer je wat je moet doen om jouw website of die van jouw werkgever beter vindbaar te maken in Google. Wat is de beste zoekwoordenstrategie, hoe verbeter je de website inhoudelijk en SEO-technisch, wat zijn handige tools en welke stappen moet je doorlopen? De antwoorden hierop krijg je in deze vier weken durende cursus met direct toepasbare praktijkopdrachten. Deze opdrachten voer je in de praktijk uit voor je eigen onderneming of het bedrijf waar je werkt. Wat je leert, pas je dan ook direct toe voor de business!

 

Na deze SEO cursus weet je wat SEO betekent en kun je zelfstandig aan de slag om de website beter vindbaar te maken. De hoogst mogelijke optimalisatie heb je namelijk niet in een kort tijdbestek gerealiseerd, maar met de juiste kennis en handvatten uit deze cursus ga je dit in de toekomst wel bereiken.

 

Wat is de inhoud

1. Zoekwoordenanalyse
Ontdek welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Leer hoe je dit vertaalt naar de structuur van je website en de inhoud van de webpagina’s.

2. Zoekmachine-optimalisatie
Leer wat je kunt doen om te optimaliseren. Na de SEO cursus kun jij een website on-site en off-site verbeteren voor een betere vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.

3. Linkbuilding
Lees alles over effectieve backlinks, inbound links en terugkerende links en zet een ‘SEO campagne’ in voor een goede interne linkstructuur.

4. Kennis van tools
Leer van welke tools je gebruik kunt maken (zoals Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn Bedrijf).

 

Voor wie

Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen die op hbo werk- en denkniveau strategieën wil bedenken en online marketingactiviteiten wil optimaliseren. Voor deze SEO cursus heb je geen voorkennis van SEO nodig. Wel is het hebben van affiniteit met strategische-, inhoudelijke- en technische aspecten van een website een must. Om het hoogste rendement uit deze cursus te halen, is het handig om zelf aanpassingen op een website te kunnen doorvoeren. Je kunt hiervoor jouw eigen website, die van je werkgever of een kennis te gebruiken. Heb je geen beschikking tot een website, bespreek dit dan vooraf met de contactpersoon van de Academy. Zo kun je vooraf goed bepalen of de cursus voor jou interessant is. 

 

Coaching

Tijdens deze vier weken durende cursus toetst de aan jou toegewezen coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten. Daarnaast organiseert de coach één of twee online sessies zodat je online mondeling vragen kunt stellen over een specifiek onderwerp (zoals het zoekwoordenonderzoek) en ook met medecursisten kunt napraten over het onderwerp. Vragen die je tussendoor hebt, kun je aan jouw coach stellen via de leeromgeving. Nadat jouw praktijkopdrachten door de coach zijn goedgekeurd, kun je het digitale examen maken. In het examen wordt jouw kennis van de theorie getoetst. Als je zowel de praktijkopdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch Marketing Academy. De coaching begint vanaf de eerste dag dat je jouw inloggegevens ontvangt en loopt 4 weken.

 

Wanneer

Je kunt kiezen uit twee vaste startdata. Wanneer je begint, ontvang je op de eerste dag inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof en de praktijkopdrachten. Omdat je deze cursus online in je eigen tijd volgt, is een goede planning vooraf van belang. Reserveer daarom 6 uur per week om de cursus netjes in 4 weken af te ronden. Na de 4 weken stopt namelijk de begeleiding van je coach! Wel kun je de leeromgeving nog een tijdje na die 4 weken raadplegen.

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
E-learning
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat is voorzien van het NRTO-keurmerk
Opleidingsduur
4 weken
Min. deelnemers
1
Max. deelnemers
100
Studiebelastingsuren
6 per week
Taal in opleiding
Nederlands
Subsidies en vergoedingen
Regeling tijdelijk scholingsbudget UWV
Trainer(s) / Docent(en)
Arne de Vos
Begeleider

"SEO gaat niet over het foppen en misleiden van Google. Het gaat over het samenwerken met Google en samen zorgen voor de beste zoekresultaten voor de gebruikers van de zoekmachine. De uitdaging voor mij is, om samen met jou te kijken naar de manieren om deze samenwerking met Google te optimaliseren." Coach Arne de Vos

Petrouska van Loon

"Sámen met de klant werk ik aan online succes. Daar zijn we bij SocialLane goed in en dat vinden we leuk. Wat we ook leuk vinden, is onze kennis delen. Zo is de SocialLane Academy ontstaan." Petrouska van Loon

Contactpersoon voor opleiding
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Aanbieder
Dutch Marketing Academy maakt het online vak toegankelijk voor iedereen. Wij bieden een opleiding en diverse losse cursussen en trainingen aan met begeleiding van ervaren online marketeers.
Dutch Marketing Academy
Dutch Marketing Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
Contact met deze opleider
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement