Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

terug naar zoekresultaten

Social media

Deelnemerskosten
€ 2.117,50 incl. BTW

Lesgeld

€ 1.750,00
Totaal excl. BTW
€ 1.750,00
BTW
€ 367,50
Totaal incl. BTW
€ 2.117,50
Startdata in een groep op locatie en online
Ieder moment te starten
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen specifieke vooropleiding voor nodig.
Leer in 8 weken jouw doelgroep te verleiden door het organisch inzetten van verschillende social media kanalen en met behulp van social media advertenties. Van A tot Z in één cursus!
Deze video geeft een impressie van de E-learning.
play button
image

Wat kun je verwachten

Gedurende 8 weken krijg je inzicht in hoe je verschillende social media kanalen organisch kunt inzetten en met behulp van advertenties. Je begint de cursus het uitdenken van een contentstrategie. Hierbij specificeer je jouw doelgroep. Daarna doorloop je de theorie van een aantal social media kanalen zoals LinkedIn, Instagram, Facebook, Pinterest, TikTok, Twitter en Snapchat. Je kiest minimaal 3 tot 4 kanalen uit en gaat hiermee verder aan de slag

...

Wat kun je verwachten

Gedurende 8 weken krijg je inzicht in hoe je verschillende social media kanalen organisch kunt inzetten en met behulp van advertenties. Je begint de cursus het uitdenken van een contentstrategie. Hierbij specificeer je jouw doelgroep. Daarna doorloop je de theorie van een aantal social media kanalen zoals LinkedIn, Instagram, Facebook, Pinterest, TikTok, Twitter en Snapchat. Je kiest minimaal 3 tot 4 kanalen uit en gaat hiermee verder aan de slag. Je schrijft voor deze kanalen een post en zet een advertentiecampagne op. Tot slot leer je hoe je remarketing inzet. De advertentievorm die zorgt voor de kracht van de herhaling.

 

Je krijgt voor deze cursus een persoonlijke leeromgeving met de lesstof en praktijkopdrachten. De opdrachten voer je direct uit in de praktijk voor jouw eigen onderneming of het bedrijf waar je werkt. Daarnaast krijg je een coach toegewezen, die jou tijdens deze 8 weken zal begeleiden.  

 

De inhoud

1. Social media algemeen
2. Organisch posten

3. Adverteren
3. Bedrijfspagina's opzetten en advertentie-accounts aanmaken
4. Remarketing

 

Coaching

Jouw contact met de coach begint met een telefonische of online kennismakingsmoment. Je maakt afspraken wanneer en hoe vaak je tijdens de opleiding contact met elkaar hebt. Tijdens deze contacten bespreek je jouw strategie, de theorie en praktijkopdrachten. Tussendoor kun vragen stellen via de leeromgeving. Jouw coach controleert daarnaast de door jou gemaakte opdrachten en geeft indien nodig feedback. Wanneer de coach al jouw praktijkopdrachten heeft goedgekeurd, kun je het digitale examen maken. Dit examen gaat over alle theorie in de cursus. Wanneer je zowel alle opdrachten hebt gemaakt en het examen hebt behaald, ontvang je een certificaat van Dutch Marketing Academy. 

 

Duur
Met een goede planning rond je deze cursus in 8 weken af. De coach zal jou 8 weken begeleiden met een uitloop van maximaal 2 weken. De online leeromgeving blijft in totaal 12 maanden beschikbaar vanaf het moment dat jij jouw logingegevens hebt ontvangen. Je kunt daardoor na het behalen na het afronden van jouw cursus in 8 tot 10 weken de leeromgeving nog periode blijven raadplegen. 

 

Startdata

Met deze e-learning cursus kun je in overleg op korte termijn starten.

 

Voor wie?

Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen. Je hoeft voor deze cursus geen specifieke voorkennis of ervaring te hebben met social media. Juist als je nog weinig kennis hebt, is deze cursus interessant voor jou.

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
E-learning
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat is voorzien van het NRTO-keurmerk
Opleidingsduur
8 weken
Min. deelnemers
1
Max. deelnemers
100
Studiebelastingsuren
6 per week
Taal in opleiding
Nederlands
Subsidies en vergoedingen
Regeling tijdelijk scholingsbudget UWV
Trainer(s) / Docent(en)
Maaike Vennik
Begeleider

“Graag deel ik mijn ervaring en kennis met jou zodat jij ook het maximale uit social media kan halen. Door op de juiste manier online zichtbaar te zijn en waarde te delen kun je jouw publiek bereiken. Ook zal je de juiste mensen aantrekken die bij jou en jouw merk passen." Maaike Vennik

Arne de Vos
Begeleider

"SEO gaat niet over het foppen en misleiden van Google. Het gaat over het samenwerken met Google en samen zorgen voor de beste zoekresultaten voor de gebruikers van de zoekmachine. De uitdaging voor mij is, om samen met jou te kijken naar de manieren om deze samenwerking met Google te optimaliseren." Coach Arne de Vos

Petrouska van Loon
Trainer

Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics. "Sámen met de klant werk ik aan online succes. Daar zijn we bij de Academy goed in en dat vinden wij leuk." Petrouska van Loon

Contactpersoon voor opleiding
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Aanbieder
Dutch Marketing Academy maakt het online vak toegankelijk voor iedereen. Wij bieden een opleiding en diverse losse cursussen en trainingen aan met begeleiding van ervaren online marketeers.
Dutch Marketing Academy
Dutch Marketing Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
Contact met deze opleider
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement