Social Media beheer
Lesgeld
Wist je dat?..
Succesfactor.nu een gerenommeerd online marketing bureau is dat zijn eigen Online Marketing Academy heeft ontwikkeld. De marketeers beheren dagelijks de online strategie van meer dan 100 MKB-bedrijven. Dit betekent dat zij naast hun werkzaamheden als coach ook zelf dagelijks actief zijn in het vakgebied. Je krijgt dus persoonlijke coaching van marketeers die hun dagelijkse inzichten en ervaringen met je kunnen delen. Altijd up-to-date en praktisch inges
Wist je dat?..
Succesfactor.nu een gerenommeerd online marketing bureau is dat zijn eigen Online Marketing Academy heeft ontwikkeld. De marketeers beheren dagelijks de online strategie van meer dan 100 MKB-bedrijven. Dit betekent dat zij naast hun werkzaamheden als coach ook zelf dagelijks actief zijn in het vakgebied. Je krijgt dus persoonlijke coaching van marketeers die hun dagelijkse inzichten en ervaringen met je kunnen delen. Altijd up-to-date en praktisch ingesteld. Dit zie je terug in de reviews van de cursisten!
Voor wie?
Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wilt zijn in het beheren van een Social Media strategie. Je leert niet alleen de theorie, maar past dit direct toe in de praktijk. Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan stemmen we de opdrachten af op jouw praktijksituatie. Al tijdens de training ervaar je meer interactie met je doelgroep.
Inhoud & leerdoelen
In zeven stappen bereiden wij je voor om succesvol te worden met het beheren van jouw social media strategie.
Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s
Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.
Verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen
Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren we je het verschil in essentie tussen Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat en TikTok. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.
Verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen
Omdat er verschillende kanalen zijn is er ook verschil in mogelijkheden die de kanalen met zich meebrengen. Hier leren we je deze verschillen en leer jij begrijpen welke mogelijkheden jij kunt toepassen voor jouw strategie.
Juiste Social Media koppelen aan verschillende doelstellingen en doelgroepen
Nu je kennis hebt opgedaan over de verschillende kanalen en berichtmogelijkheden is het tijd om deze te koppelen aan jouw doelstellingen en doelgroepen. Alleen zo kun je effectief te werk gaan.
Effectieve bedrijfpagina’s opzetten voor verschillende kanalen
Bij een effectieve aanpak horen ook bedrijfspagina’s. Tijdens dit stadium ga jij aan de slag met het opstellen van effectieve bedrijfspagina’s voor verschillende kanalen. Zodoende ben jij vindbaar voor jouw doelgroep bij de kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.
Contenkalender maken
Voordat je begint met posten is het verstandig om eerst een contentkalender op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw strategie. Dit geeft houvast en consistentie.
Effectieve social media posts maken
Nu je een contentkalender hebt opgesteld is het van belang deze te vullen met effectieve content. Bij het laatste stadium van deze training leer je om effectieve posts te maken per kanaal. Zodoende ben jij instaat om jouw doelgroep te bereiken.
Wat kun je verwachten?
Een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij instaat om dit uit te voeren! Na deze training heb je…
- Doelstellingen, doelgroepen & KPI's bepaald.
- Verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen geleerd.
- Verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen geleerd.
- Juiste SM gekoppeld aan verschillende doelstellingen en doelgroepen.
- Effectieve bedrijfpagina's opgezet voor verschillende kanalen.
- Contenkalender gemaakt.
- Effectieve social media posts gemaakt.
Benodigde boeken en materialen
- Computer
- Leertraject Social media beheer uit de Succesfactor.nu Academy (e-learning), 12 maanden beschikbaar na start training.
- Facebook
- Instagram
- LinkedIn
- Twitter
- Pinterest
- Snapchat
- TikTok
Aanvullende informatie
De duur van het traject is 4 weken. De tijd die je investeert in je ontwikkeling is als volgt onder te verdelen:
- E-learning – 8 uur
- Praktijkopdrachten – 6 uur
- Sessies met coach – 3 uur
* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.