Effectieve website
Lesgeld
Wist je dat?..
Succesfactor.nu een gerenommeerd online marketing bureau is dat zijn eigen Online Marketing Academy heeft ontwikkeld. De marketeers beheren dagelijks de online strategie van meer dan 100 MKB-bedrijven. Dit betekent dat zij naast hun werkzaamheden als coach ook zelf dagelijks actief zijn in het vakgebied. Je krijgt dus persoonlijke coaching van marketeers die hun dagelijkse inzichten en ervaringen met je kunnen delen. Altijd up-to-date en praktisch inges
Wist je dat?..
Succesfactor.nu een gerenommeerd online marketing bureau is dat zijn eigen Online Marketing Academy heeft ontwikkeld. De marketeers beheren dagelijks de online strategie van meer dan 100 MKB-bedrijven. Dit betekent dat zij naast hun werkzaamheden als coach ook zelf dagelijks actief zijn in het vakgebied. Je krijgt dus persoonlijke coaching van marketeers die hun dagelijkse inzichten en ervaringen met je kunnen delen. Altijd up-to-date en praktisch ingesteld. Dit zie je terug in de reviews van de cursisten!
Voor wie?
Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wilt zijn met het opzetten en optimaliseren van een effectieve website. Je leert niet alleen de theorie, maar past dit direct toe in de praktijk.
Inhoud & leerdoelen
In zes stappen bereiden wij je voor om je website zo in te richten dat bezoekers overgaan tot actie.
Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s
Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.
De essentie van conversie optimalisatie & leadmarketing
De bezoekers van jouw website hebben verschillende beweegredenen om naar je website te komen. Het is belangrijk dat je website effectief is ingericht deze bezoekers te kunnen overtuigen. We leren je de essentie van conversie optimalisatie en leadmarketing. Dit heb je nodig om je doelgroep te overtuigen van jouw product of dienst.
Analyseren van je website
Wanneer de essentie duidelijk is ga je aan de slag met het analyseren van jouw website. Voordat je iets kunt oplossen is het belangrijk om het probleem te achterhalen. Daarom ga je tijdens dit stadium probleempunten in kaart brengen.
Oplossingen in kaart brengen dmv userstories en wireframes
Nu de probleempunten in kaart zijn gebracht is het tijd om oplossingen in kaart te brengen. Dit ga je doen d.m.v. userstories en wireframes.
Definiëren en inzetten van leadmarketing
Het plan voor een effectieve website ligt nu klaar. Je gaat zelfstandig aan de slag met het definiëren en inzetten van leadmarketing. Je hebt al geleerd over de mogelijkheden. Nu ga je de leadmarketing inzetten om jouw doelgroep te overtuigen.
Website doorontwikkelen en optimaliseren op basis van data
Tijdens de training heb je geleerd dat het optimaliseren van je website een continu proces is. Nu je precies weet wat je moet doen om de website in te richten is het zaak om te blijven ontwikkelen en optimaliseren op basis van data.
Wat kun je verwachten?
Wil jij een website die wél aanvragen en bestellingen oplevert? Maar mis je kennis en ervaring om dit voor elkaar te krijgen? Na onze training effectieve website weet jij exact waar je op moet letten.
Bezoekers die een aankoop doen of een offerte aanvragen zijn van grote waarde. Ook bezoekers die die niet doen, maar wel gegevens achterlaten, zijn belangrijk. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 96% van de internetgebruikers niet direct klaar is voor een aankoop of een offerteaanvraag; deze bezoekers zijn nog aan het oriënteren.
De gegevens van de doelgroep zijn essentieel om in de toekomst top-of-mind awareness te kunnen creëren en interactie uit te kunnen lokken bij de leads. Wanneer dit gelukt is, is de kans groter dat de lead een aankoop of een offerteaanvraag doet. Wanneer een bezoeker de website verlaat zonder informatie achter te laten, dan is dit een verloren kans.
Om ervoor te zorgen dat bezoekers hun gegevens achterlaten, is het raadzaam om ze iets aan te bieden. In deze training leer jij precies hoe je dit kunt bereiken.
Na deze training heb je…
...doelstellingen, doelgroepen & KPI's bepaald.
...de essentie van conversie optimalisatie & leadmarketing geleerd.
...je website geanalyseerd op verschillende fronten.
...oplossingen in kaart gebracht dmv userstories en wireframes.
...geleerd over het definiëren en inzetten van leadmarketing.
...geleerd hoe je jouw website kunt doorontwikkelen en optimaliseren op basis van data.
Benodigde boeken en materialen
- Computer.
- Leertraject Effectieve website uit de Succesfactor.nu Academy (e-learning), 12 maanden beschikbaar na start training.
- Online beschikbare tools (gratis): Google Analytics.
Aanvullende informatie
De duur van het traject is 4 weken. De tijd die je investeert in je ontwikkeling is als volgt onder te verdelen:
- E-learning – 8 uur
- Praktijkopdrachten – 6 uur
- Sessies met coach – 3 uur
* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.