
B2B Marketing & Sales Management (post-HBO)
Lesgeld
Collegegeld (incl. arrangementskosten)
Studiematerialen
Vakliteratuur en e-learning
Examen
Coaching en eindgesprek
Omschrijving: Ook binnen B2B wordt de customer journey steeds complexer door de toename van digitale kanalen. Daarnaast heb je steeds vaker een geïntegreerde aanpak van marketing, sales en services nodig. Tijdens de post-hbo opleiding B2B Marketing & Sales Management leer je hoe je met jouw marketing & sales strategie impact maakt binnen jouw organisatie. Jouw nieuwe kennis en inzichten zet je om in acties. Daarnaast weet je hoe marketing en sales elkaar beter kunnen begrijpen om beter samen te werken. Hiermee lever je een positieve bijdrage aan de bedrijfsdoelstellingen.
Doel: - Heb je een integrale sales, marketing en service aanpak voor jouw organisatie ontwikkeld, - Bepaal je welke klanten meer of minder verkoopinspanning verdienen, - Breng je sales en marketing in lijn met de merkidentiteit en weet je hoe branding bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen, - Kan je een digital of omnichannel marketingstrategie uitwerken, waarbij je LinkedIn strategisch inzet en een contentstrategie over kanalen heen bepaald, - Weet je hoe je de salesfunnel en bijbehorende strategie inricht op verschillende buyer persona’s
Doelgroep: Ben jij een marketing en/of sales professional binnen B2B? En wil je met relevante kennis over o.a. digitale kanalen en een betere samenwerking tussen marketing en sales meer impact maken? Dan past deze opleiding bij jou. Doordat je zowel met marketing als sales professionals in de groep zit, leer je elkaars taal te spreken.
Vooropleiding: - HBO werk- en denkniveau, - 2+ jaar werkervaring, - Geen HBO diploma nodig

