Facebook & Instagram (Meta) Advertising (training)
Lesgeld
Programma (incl. arrangementskosten)
Adverteren op Facebook & Instagram is voor veel organisaties een onmisbaar marketingmiddel om onder de aandacht te komen bij de doelgroep en om nieuwe klanten te werven. Tijdens de training Facebook & Instagram (Meta) Advertising leer je hoe je binnen deze platforms een goede advertentiecampagne opzet. Van het vaststellen van de doelstellingen van je campagne en de ontwikkeling van je Ad tot de daadwerkelijke plaatsing van je advertenties en het testen, meten en optimaliseren van je resultaat.
Doel: Je leert in één dag: - De mogelijkheden van Facebook & Instagram (Meta) advertising en de voor- en nadelen van de verschillende advertentietypes, - Doelstellingen vast te stellen voor je campagne, - Een advertentiecampagne te ontwikkelen, - Hoe je de gewenste doelgroep bereikt en aanmaakt binnen Facebook, - Werken met tools als Facebook Business Manager, Instagram Creators Studio en Ads reports, - Hoe je kunt retargetten en de conversie kunt tracken, - Wat boosted posts, dark ads en utm-tags zijn, - Hoe je de ROI van je campagnes door middel van meten en A/B testen kunt optimaliseren.
Doelgroep: Deze training is bedoeld voor iedereen die meer wil leren hoe je van begin tot eind een succesvolle Facebook of Instagram advertentiecampagne opzet en optimaliseert.
Vooropleiding: Er zijn geen vereisten. Er wordt verondersteld dat je reeds actief bent op Facebook en Instragram en zelf een Facebook en Instagram account hebt, bij voorkeur zakelijk en anders privé.