
Social Media Analytics & Monitoring (training)
Lesgeld
Programma (incl. arrangementskosten)
Je marketing(communicatie)strategie is omgezet naar een Social media strategie. Maar dan? Welke KPI’s koppel je aan je strategie en hoe ga je je resultaten meten om te zien of je doelen ook zijn behaald? Wat kun je allemaal meten en hoe maak je je resultaten inzichtelijk? In de training Social Media Analytics & Monitoring leer je naast het meten van resultaten, deze ook te analyseren en te optimaliseren voor het beste resultaat. Met als uiteindelijke doel meer resultaat halen uit je Social media activiteiten en campagnes.
Doel: Je leert: - KPI’s te formuleren voor jouw Social media campagnes, - Je resultaten te meten en analyseren, - Hoe je met slimme tools meer uit je data kunt halen, - Statistieken te koppelen aan je KPI’s, - Visueel aantrekkelijk te rapporteren aan interne stakeholders, - Een Social media monitoringsplan op te zetten, - Waar je rekening mee moet houden qua privacy en AVG, - Een plan te maken voor de optimalisatie van je Social Media activiteiten en campagnes
Doelgroep: De training Social Media Analytics & Monitoring is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je je Social media resultaten optimaal kunt meten, analyseren en optimaliseren met als doel om het meeste te halen uit je Social media marketing. Basiskennis van social media is vereist en basiskennis van Google Analytics een pré.
Vooropleiding: Er zijn geen voorvereisten. Er wordt verondersteld dat je reeds enige kennis hebt van Social Media.

