
Markt & Klantonderzoek met AI (training)
Lesgeld
Programma (incl. arrangementskosten)
Je weet hoe waardevol goed klant- en marktonderzoek is. Maar laten we eerlijk zijn: in de dagelijkse praktijk schiet het er vaak bij in. Tijd, budget, capaciteit: er is altijd wel iets waardoor je niet toekomt aan goed onderbouwde inzichten. Deze 1-daagse training leert je hoe je AI slim inzet om sneller, slimmer en fact-based onderzoek te doen. Je ontdekt hoe je AI laat meedenken over concurrentieanalyse, klantinzichten en persona’s, en hoe je met minimale input maximaal inzicht krijgt. Maar minstens zo belangrijk: je leert ook hoe je als professional zelf beoordeelt hoe betrouwbaar de output van AI is. Je krijgt grip op hoe je prompts formuleert zodat je valideerbare, bruikbare resultaten krijgt. En je leert hoe je AI-output vertaalt naar inzichten die standhouden in je organisatie als onderbouwing van strategie, concepten of beslissingen. Geen technische kennis nodig: wél nieuwsgierigheid, een open blik en een laptop. Na deze dag werk jij sneller, scherper en beter. Klaar om je onderzoek te upgraden met AI?
Na deze training kan jij zelfstandig en doelgericht AI inzetten om sneller tot waardevolle inzichten te komen. Je weet precies hoe je AI laat meedenken bij het analyseren van de externe markt, het ontdekken van trends en het opbouwen van klantprofielen. Je voert kwalitatief en kwantitatief klantonderzoek uit op een manier die voorheen onmogelijk leek qua budget en tijd. Na het volgen van deze training ben je in staat om: - AI effectief in te zetten bij het uitvoeren van klant- en concurrentieonderzoek, - Trends, kansen en bedreigingen in jouw markt te signaleren, - AI tools te gebruiken voor persona’s en klantsegmentaties, - Kwalitatieve data, zoals klantfeedback en reviews, te vertalen naar waardevolle inzichten, - Uit te leggen hoe synth
Je weet hoe waardevol goed klant- en marktonderzoek is. Maar laten we eerlijk zijn: in de dagelijkse praktijk schiet het er vaak bij in. Tijd, budget, capaciteit: er is altijd wel iets waardoor je niet toekomt aan goed onderbouwde inzichten. Deze 1-daagse training leert je hoe je AI slim inzet om sneller, slimmer en fact-based onderzoek te doen. Je ontdekt hoe je AI laat meedenken over concurrentieanalyse, klantinzichten en persona’s, en hoe je met minimale input maximaal inzicht krijgt. Maar minstens zo belangrijk: je leert ook hoe je als professional zelf beoordeelt hoe betrouwbaar de output van AI is. Je krijgt grip op hoe je prompts formuleert zodat je valideerbare, bruikbare resultaten krijgt. En je leert hoe je AI-output vertaalt naar inzichten die standhouden in je organisatie als onderbouwing van strategie, concepten of beslissingen. Geen technische kennis nodig: wél nieuwsgierigheid, een open blik en een laptop. Na deze dag werk jij sneller, scherper en beter. Klaar om je onderzoek te upgraden met AI?
Na deze training kan jij zelfstandig en doelgericht AI inzetten om sneller tot waardevolle inzichten te komen. Je weet precies hoe je AI laat meedenken bij het analyseren van de externe markt, het ontdekken van trends en het opbouwen van klantprofielen. Je voert kwalitatief en kwantitatief klantonderzoek uit op een manier die voorheen onmogelijk leek qua budget en tijd. Na het volgen van deze training ben je in staat om: - AI effectief in te zetten bij het uitvoeren van klant- en concurrentieonderzoek, - Trends, kansen en bedreigingen in jouw markt te signaleren, - AI tools te gebruiken voor persona’s en klantsegmentaties, - Kwalitatieve data, zoals klantfeedback en reviews, te vertalen naar waardevolle inzichten, - Uit te leggen hoe synthetische persona’s ingezet kunnen worden om klantbehoeften te simuleren en te verkennen, - Onderzoekstaken te versnellen en te verdiepen door slimme inzet van AI, - Betrouwbare en gevalideerde resultaten te verkrijgen via AI
Voor marketing- en CX professionals die klant- of marktonderzoek uitvoeren of daarmee willen starten – en willen leren hoe AI helpt om dit sneller en slimmer te doen. Deze training is ideaal voor iedereen die met minder tijd en moeite tot betrouwbare inzichten wil komen en zijn besluitvorming wil onderbouwen met krachtige data en AI-tools. Functietitels Marketingmanager, marketeer, marketingstrateeg, brandmanager, growth marketeer, campagneleider, product owner, customer experience specialist, cx manager, customer journey expect, loyalty marketeer, customer insights manager, business developer.
Vooropleiding: Je werk- en denkniveau is minimaal op HBO-niveau.

