Overtuigend presenteren met Storydesign en Storytelling driedaagse
Lesgeld
Locatiekosten (zaalhuur, apparatuur e.d.)
Omdat storytelling zo’n essentieel deel van je werkzaamheden is, vraag je je af hoe je hier echt goed in kunt worden. Deze driedaagse training zorgt ervoor dat je je comfortabel en kundig voelt als het op strategische communicatie aankomt.
Story strategie
Hoewel je ervaren bent in het presenteren, heb je het gevoel dat er meer mogelijk is. Hoe kun je je publiek niet alleen op cognitief niveau aanspreken, maar speel je ook in op hun onderbuikgevoel? Hoe zorg je dat je ve
Omdat storytelling zo’n essentieel deel van je werkzaamheden is, vraag je je af hoe je hier echt goed in kunt worden. Deze driedaagse training zorgt ervoor dat je je comfortabel en kundig voelt als het op strategische communicatie aankomt.
Story strategie
Hoewel je ervaren bent in het presenteren, heb je het gevoel dat er meer mogelijk is. Hoe kun je je publiek niet alleen op cognitief niveau aanspreken, maar speel je ook in op hun onderbuikgevoel? Hoe zorg je dat je veeleisende en drukbezette publiek je verhaal echt hoort en onthoudt? Hoe haal je de laatste restjes twijfel weg en zorg je dat het verhaal doorverteld wordt binnen de organisatie?
De driedaagse training Storydesign en Storytelling leert je alle ins en outs van het mondeling beïnvloeden. Je leert snel en effectief een story strategie ontwikkelen voor verschillende stakeholders met verschillende belangen. Je leert werken met diverse soorten verhaalstructuren. En je ontdekt hoe je het psychologische proces van overtuigen kunt aanjagen. Je leert de Storydesign-methodiek tot in de finesses kennen. Daarnaast leer je hoe je door middel van Storytelling zowel het hoofd als het hart van je publiek kunt beroeren.
#pitch
Na deze training
- Heb je met jouw presentatie maximale impact op de momenten die er echt toe doen
- Kun je strategisch ijzersterke verhalen ontwerpen voor verschillende stakeholders met verschillende belangen
- Ben je in staat om dynamisch te interacteren met je publiek
Wat gaan we doen?
Dag 1
- Je leert onderscheid te maken tussen de verschillende genres in presenteren en hier handig gebruik van te maken.
- We leren je ‘uitzoomen’ op je presentaties. Zo leer heel strategisch naar je verhaal te kijken.
- De meeste beslissingen worden in ons onderbewuste gemaakt. Nadat we op onderbuik de beslissing genomen hebben, zoeken we er op bewust niveau onderbouwing bij. Daarom leren we je hoe je zowel de onderbuik als het hoofd van je publiek kunt raken.
- Je maakt kennis met inzichten uit de oudheid, maar ook met de laatste wetenschappelijke inzichten over beïnvloeding.
- Je leert PowerPoint slides maken die voldoen aan de wetmatigheden van mondelinge communicatie. Hierdoor voorkom je ‘cognitive overload’ bij je publiek en stuur je hun aandacht heel precies naar de voor jou belangrijke zaken.
Dag 2
- Tijdens deze dag laten we je zien wat er mogelijk is met Storytelling. Je leert verschillende soorten illustraties gebruiken: anekdotes, metaforen en analogieën.
- We leren je hoe je moeiteloos creatieve verhalen vindt in je eigen omgeving.
- Je oefent met het slim kiezen van het juist verhaal bij jouw strategische doel. Hierdoor ben je niet alleen bezig met het vertellen van goeie verhalen, maar bereik je ook je professionele doel.
- Je werkt met simpele vertelstructuren, maar ook met uitgebreide, meer psychologische gelaagde verhalen.
Dag 3
- Tijdens dag 3 combineren we al het geleerde, we kijken daarbij naar hoe je voor een groep communiceert en hoe je dat met een paar wijzigingen naar een hoger plan kunt tillen.
- Je leert hoe je toegankelijk en competent overkomt zodat je maximaal draagvlak creëert.
- Tijdens deze derde dag leer je hoe je dynamisch kunt interacteren met je publiek
- We laten je kennismaken met 'de truukjes van het vak'. Onze trainers hebben allemaal een theaterachtergrond en leren je technieken die je impact enorm vergroten.
- De trainer geeft je gerichte ondersteuning op persoonlijk niveau. Je oefent en traint hands-on in een kleine groep met peers zodat je aantoonbaar een grote vooruitgang maakt.
Onze aanpak
Helder
We kunnen je bij alles wat we doen en beweren uitleggen waar we dat op baseren: al onze methodieken zijn evidence-based. Daar bedoelen we mee dat ze gebaseerd zijn op beproefde inzichten uit de wetenschap, het theater en de retorica. We houden niet van aannames, maar maken het graag zo concreet mogelijk.
Effectief
We vinden het een uitdaging om jou in een zo kort mogelijke route van A naar B te brengen. Deelnemers noemen onze trainingen dan ook leuk én intensief: je leert veel in korte tijd en na afloop kun je aantoonbaar veel meer dan aan het begin. Door onze achtergrond in het theater weten we wat werkt en wat niet.
We zeggen niet: Kijk je publiek aan, maar geven je technieken waardoor je automatisch meer contact maakt. We roepen niet: Wiebel niet zo, maar leren we je hoe je je zo gedraagt het wiebelen automatisch verdwijnt. Deze manier van werken geeft je snel een blijvend resultaat.
Verrijkend
Goed communiceren geeft niet alleen een boost aan je carrière, maar geeft je ook het vermogen om iets teweeg te brengen: je informeert, overtuigt of inspireert. We geven je de middelen om jouw wereld veranderen. Of dat nou een multinational, een ministerie of een ziekenhuis is. En wij zijn pas tevreden als je niet één stap, maar mijlen verder bent.
Reviews
“Leerzaam en goed bruikbaar in de praktijk. Dynamiek en sfeer in de training was prettig.” beoordeling (9,5/10)- Peter Godwaldt, Non-financial Risk Specialist
"Wil je de essentiële bouwstenen tot je beschikking krijgen om jouw verhaal mee te ontwerpen en je publiek in beweging krijgen om eindelijk de door jou beoogde verandering te omarmen? Zoek dan niet verder! De training Storydesign en Storytelling biedt mij als compliance officer de structuren om op een effectieve manier mijn publiek (van boardroom tot werkvloer) te informeren, veranderingen te presenteren en te inspireren. Een vakkundige trainer maakt het plaatje compleet. Naar mijn bescheiden mening is deze training essentieel voor al mijn vakgenoten. Klaar met niet luisterende managers, totaal gefrustreerd omdat veranderingen niet worden opgepakt… probeer het met storytelling en design." beoordeling (10/10)
- Thomas Otten, compliance officer ABN AMRO
"Aandacht voor leerpunten van elke deelnemer. Kundige en zeer professionele trainer. Ontwikkelingsgericht. Aanrader als je beter wil leren informeren en overtuigen." beoordeling (9/10)
- Anoniem