Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
ITIL4® Managing Professional - Drive Stakeholder Value
terug naar zoekresultaten

ITIL4® Managing Professional - Drive Stakeholder Value

Deelnemerskosten
€ 2.701,93 incl. BTW

Lesgeld

€ 1.351,00

Examen

€ 650,00

Locatiekosten (zaalhuur, apparatuur e.d.)

€ 232,00
Totaal excl. BTW
€ 2.233,00
BTW
€ 468,93
Totaal incl. BTW
€ 2.701,93
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: RIJSWIJK
Start: 28-01-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: RIJSWIJK
Start: 04-06-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: RIJSWIJK
Start: 30-09-2026
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: RIJSWIJK
Start: 16-11-2026
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
ITIL4 Managing Professional - Drive Stakeholder Value

Inhoud

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value

Zoek je verdieping na je ITIL 4 Foundation? Deze trainingsmodule is relevant voor iedereen die in IT Service Management werkt.

Deze dynamische driedaagse training biedt de perfecte ondersteuning voor ITSM-medewerkers die een diepgaand inzicht willen verwerven in alle aspecten van de relatie tussen dienstverleners en hun klanten. Hierbij gaat het om het beheer en de integratie van Stakeholders met een focus op de customer journey en -ervaring, evenals het verbeteren van relaties met partners en leveranciers.

De inhoud omvat onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerpen van customer- en user experience, customer journey mapping, en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten. Dit vormt een integraal onderdeel van het succes van een bedrijf in het huidige competitieve landschap

Deze module maakt bovendien onderdeel uit van de ITIL 4 Managing Professional certificering.

Waarom een ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value training volgen bij Forsa Advies?

  • Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dus je krijgt up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een excellente dienstverlening.
  • Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
  • Een gedegen examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage.
  • Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met geweldige trainersvaardigheden.

Voor wie?

Deze module is met name relevant voor ITSM-medewerkers die een leveranciersgerichte rol hebben en zich richt op het beheren en sam

...

Inhoud

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value

Zoek je verdieping na je ITIL 4 Foundation? Deze trainingsmodule is relevant voor iedereen die in IT Service Management werkt.

Deze dynamische driedaagse training biedt de perfecte ondersteuning voor ITSM-medewerkers die een diepgaand inzicht willen verwerven in alle aspecten van de relatie tussen dienstverleners en hun klanten. Hierbij gaat het om het beheer en de integratie van Stakeholders met een focus op de customer journey en -ervaring, evenals het verbeteren van relaties met partners en leveranciers.

De inhoud omvat onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerpen van customer- en user experience, customer journey mapping, en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten. Dit vormt een integraal onderdeel van het succes van een bedrijf in het huidige competitieve landschap

Deze module maakt bovendien onderdeel uit van de ITIL 4 Managing Professional certificering.

Waarom een ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value training volgen bij Forsa Advies?

  • Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dus je krijgt up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een excellente dienstverlening.
  • Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
  • Een gedegen examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage.
  • Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met geweldige trainersvaardigheden.

Voor wie?

Deze module is met name relevant voor ITSM-medewerkers die een leveranciersgerichte rol hebben en zich richt op het beheren en samenwerken met één of meer leveranciers.

Voor deze training is het ITIL 4 Foundation certificaat vereist. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Neem dan contact met ons op, dan adviseren we je graag.

Leerdoelen

In deze training ga je dieper in op het creëren, ondersteunen en leveren van IT-producten en diensten, als verdieping op de ITIL 4 Foundation.

Na het volgen van deze training zal je inzicht hebben in:

  • Efficiënt beheer van belanghebbenden;
  • Behoud van waardevolle relaties;
  • Optimalisatie van de klant- en gebruikerservaring;
  • Integratie van een klantgerichte aanpak in serviceontwerp;
  • Service Level Agreements naar Experience Level Agreements ontwikkelen;
  • Het vaststellen van wederzijds overeengekomen eisen.

Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value examen.

Duur, data, locaties en prijzen

Deze training bestaat uit drie lesdagen en een online, Proctor examen. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk. Meer informatie vind je op onze website.

De trainingsprijs is € 2.162. De prijs is inclusief het officiële ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value examen, geaccrediteerd lesmateriaal en het bijbehorende officiële digitale ITIL-lesboek. Verder ontvang je ondersteunend lesmateriaal in pdf. 

Voor open rooster trainingen in een fysiek leslokaal, ontvangen we je op een goede leslocatie met voldoende, betaalbare parkeergelegenheid en met vergaderarrangement. Dit vergaderarrangement bestaat uit een lunch, koffie, thee, water en frisdrank.

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Onderwerpen

In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • de structuur en voordelen van ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value;
  • de belangrijkste servicemanagement concepten van ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value;
  • de vier dimensies van servicemanagement;
  • het doel en de componenten van het ITIL-service value system;
  • de richtinggevende principes (adopteren en aanpassen);
  • de activiteiten binnen de servicewaardeketen en de onderlinge relaties;
  • kennis en begrip van de belangrijkste practices;

Studiebelasting en lesmethode

De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 40 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze de theorie met je door. Je gaat actief aan de slag met praktische oefeningen om je de stof eigen te maken. De trainer bespreekt de onderwerpen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat ITIL 4 Drive Stakeholder Value voor een organisatie kan betekenen en hoe het kan worden toegepast.

Trainingsmateriaal

In het open rooster verzorgen wij deze training Nederlands gesproken. Het examen en lesmateriaal zijn Engelstalig.

Je ontvangt:

  • Engelstalig trainingsmateriaal in pdf inclusief de presentatie, oefeningen en een overzicht van de exameneisen.
  • het officiële digitale, Engelstalige boek.

Examen en certificaten

Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value examen. Het examen duurt 90 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je tenminste 28 vragen van de 40 correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. Het examen is Engelstalig, waardoor je 25% extra tijd krijgt als Engels niet je moedertaal is. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.

Forsa Advies neemt het officiële examen bij je af op Proctor basis na afloop van de training.  Je hebt een jaar de tijd om het examen op een tijdstip en locatie van jouw keuze af te leggen. Lees meer over hoe het werkt op onze proctor pagina.

Wanneer je slaagt voor het examen ontvang je het officiële, digitale ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value AXELOS certificaat. Daarnaast krijg je een digitaal bewijs van deelname wanneer je 75% of meer van de training actief hebt bijgewoond.

Incompany en maatwerk

Deze training en het bijbehorende examen kunnen wij in-company verzorgen. We stellen de inhoud en uitvoering in overleg met jou vast. Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Neem contact met ons op voor een offerte.

Vervolgtrainingen

Voor de certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader kun je vervolgmodules doorlopen. De andere modules zijn Direct Plan and Improve, High Velocity en Direct, Create Deliver and Support. Met deze vier certificaten behaal je automatisch ook de ITIL 4 Managing Professional certificering. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

Programma

  • Hoe worden klantervaringen ontworpen
  • Doelmarkt en belanghebbenden
  • Belanghebbendenrelaties bevorderen
  • Vorm geven aan de vraag en serviceaanbiedingen definiëren
  • Verwachtingen afstemmen en details van diensten overeenkomen
  • Efficiënte processen opzetten om klanten en gebruikers te on- en off-boarden
  • Samenwerken om voortdurende co-creatie te waarborgen
  • Service waarde realiseren en valideren

Op zelf gekozen moment en plaats binnen een jaar:

  • het online, Proctor ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value examen

ITIL® is a registered trade mark of Peoplecert, used under permission of Peoplecert. The Swirl logo™ is a trade mark of Peoplecert, used under permission of Peoplecert. All rights reserved.

2025-02-11 TvdA

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Opleidingsduur
15 dagen
Aantal lesdagen
3
Studiebelastingsuren
40 per opleiding
Tijdstip
Ochtend
Aanbieder
Forsa Advies
Forsa Advies
NRTO