Training Omgaan met agressie
Lesgeld
Studiematerialen
Locatiekosten (zaalhuur, apparatuur e.d.)
Inleiding Agressietraining
Word jij soms geconfronteerd met klanten of omstanders die agressief of intimiderend gedrag vertonen? Wil je graag leren hoe je met deze onaangename situaties kan omgaan? Vaak is communicatie de sleutel tot het de-escaleren van agressie. Maar wat als de situatie al uit de hand is gelopen? Wil jij leren hoe je onaangename situaties kunt voorkomen of herstellen? Dan is deze agressietraining ideaal voor jou!
Voor wie is deze training?
Krijg jij
Inleiding Agressietraining
Word jij soms geconfronteerd met klanten of omstanders die agressief of intimiderend gedrag vertonen? Wil je graag leren hoe je met deze onaangename situaties kan omgaan? Vaak is communicatie de sleutel tot het de-escaleren van agressie. Maar wat als de situatie al uit de hand is gelopen? Wil jij leren hoe je onaangename situaties kunt voorkomen of herstellen? Dan is deze agressietraining ideaal voor jou!
Voor wie is deze training?
Krijg jij in het werkveld vaak te maken met situaties waarin klanten intimiderend gedrag vertonen of in ergere gevallen zelfs agressief gedrag? Dan kan deze training jou inzichten geven om agressie te herkennen en de-escaleren, maar je leert ook hoe je kan omgaan met grensoverschrijdend gedrag als het al te laat is.
Wat ontwikkel ik?
Na het volgen van de training:
- Heb je een persoonlijke strategie ontwikkeld
- Herken je lichamelijke en emotionele reacties die intimidatie oproepen
- Onderscheid je verschillende soorten lastig en agressief gedrag
- Ken je verschillende reactiestijlen
- Besef je wat de invloed van jouw eigen gedrag is tijdens een lastige situatie
- Ben je in staat om jouw grenzen aan te geven
- Ben je in staat om negatief gedrag om te zetten naar samenwerkend gedrag
Competenties
Je versterkt deze competenties:
- Luisteren
- Assertiviteit
- Tact en sensitief gedrag
- Stressbestendigheid
Praktijkcoaching
Praktijkcoaching is ontworpen om je te ondersteunen bij het effectief toepassen van je opgedane kennis en vaardigheden na een training, cursus of opleiding. Terug op de werkvloer kunnen situaties soms anders verlopen dan verwacht. Onze coaches helpen je om de geleerde lessen in de praktijk te brengen.
Programma
Deze onderwerpen worden behandeld:
- Theorie omtrent agressie
- Automatische reactie op agressie
- Onderscheid tussen voelen, lichaam, denken en doen
- Verschillende vormen van agressie
- Hantering van verschillende vormen van agressie
- Persoonlijke strategie oefenen
- Beleving klant versus medewerker
- Melding maken van incidenten
Onze aanpak
Leren gaat volgens ons verder dan de theorie in het leslokaal. Wij hebben voor al onze deelnemers een online leerplatform ontwikkeld waarop ze onmiddellijk na de inschrijving toegang hebben tot het lesmateriaal en al aan de slag kunnen met een voorbereidingsopdracht. Tijdens de training is er veel ruimte voor interactie met zowel de trainer als de andere deelnemers. Wij proberen de training bovendien zo persoonlijk en praktijkgericht mogelijk te maken aan de hand van zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisselingen.
Wie is mijn trainer?
Onze trainers zijn specialisten in hun vak. Bovendien weten zij jou als geen ander een interessante trainingen te geven, waarin ze hun kennis vertalen naar handvatten die jij kan toepassen in het werkveld.
Certificaat
Iedereen die actief deelneemt ontvangt na afloop een certificaat.