ITIL4® Managing Professional - Create Deliver and Support
Lesgeld
Examen
ITIL module learning voucher Peoplecert
Locatiekosten (zaalhuur, apparatuur e.d.)
Vergaderarrangement 3 dagen
Inhoud
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support
Zoek je verdieping na je ITIL 4 Foundation? Create, Deliver and Support vormt de 'kern' van servicemanagement. Deze trainingsmodule is relevant voor iedereen die in IT Service Management werkt.
Deze module beslaat de creatie, levering en ondersteuning van IT-producten en IT-services. Voor het creëren van IT-producten en/of -services moeten doorgaans verschillende waarde-stromen en activiteiten samenkomen. In deze module gaan we in op hoe je deze integreert, en hoe de ITIL 4 practices, methoden en hulpmiddelen je daarbij kunnen helpen.
Verder behandelen we service-prestaties, de kwaliteit van de service en verbetermethoden. Zo kun je innovatieve en betrouwbare op technologie gebaseerde diensten aan je klanten blijven leveren in een steeds competitievere markt.
Deze module maakt bovendien onderdeel uit van de ITIL 4 Managing Professional certificering.
Waarom een ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support training volgen bij Forsa Advies?
- Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dus je krijgt up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een excellente dienstverlening.
- Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
- Een gedegen examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage.
- Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met geweldige trainersvaardigheden.
Voor wie?
- IT-service management professionals die end-to-end betrokken zijn bij IT-operations management
- managers, supervisors, coördinatoren
- procesmanagers of procescoördinatoren
- adviseurs of consultants
Voor
Inhoud
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support
Zoek je verdieping na je ITIL 4 Foundation? Create, Deliver and Support vormt de 'kern' van servicemanagement. Deze trainingsmodule is relevant voor iedereen die in IT Service Management werkt.
Deze module beslaat de creatie, levering en ondersteuning van IT-producten en IT-services. Voor het creëren van IT-producten en/of -services moeten doorgaans verschillende waarde-stromen en activiteiten samenkomen. In deze module gaan we in op hoe je deze integreert, en hoe de ITIL 4 practices, methoden en hulpmiddelen je daarbij kunnen helpen.
Verder behandelen we service-prestaties, de kwaliteit van de service en verbetermethoden. Zo kun je innovatieve en betrouwbare op technologie gebaseerde diensten aan je klanten blijven leveren in een steeds competitievere markt.
Deze module maakt bovendien onderdeel uit van de ITIL 4 Managing Professional certificering.
Waarom een ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support training volgen bij Forsa Advies?
- Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dus je krijgt up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een excellente dienstverlening.
- Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
- Een gedegen examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage.
- Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met geweldige trainersvaardigheden.
Voor wie?
- IT-service management professionals die end-to-end betrokken zijn bij IT-operations management
- managers, supervisors, coördinatoren
- procesmanagers of procescoördinatoren
- adviseurs of consultants
Voor deze training is het ITIL 4 Foundation certificaat vereist. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Neem dan contact met ons op, dan adviseren we je graag.
Leerdoelen
In deze training ga je dieper in op het creëren, ondersteunen en leveren van IT-producten en diensten, als verdieping op de ITIL 4 Foundation.
Na het volgen van deze training begrijp je hoe je:
- middelen in effectieve waardestromen kunt plannen en beheren;
- effectieve waardestromen en workflows kunt creëren en optimaliseren;
- teams effectief kunt managen en een succescultuur kunt opbouwen;
- naar een praktijkgerichte manier van werken kunt groeien;
- bewezen en opkomende technologieën op waarde kunt schatten.
Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support examen.
Duur, data, locaties en prijzen
Deze training bestaat uit drie lesdagen en een online, Proctor examen. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk. Meer informatie vind je op onze website.
De trainingsprijs is € 2.059. De prijs is inclusief het officiële ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support examen en het bijbehorende officiële digitale ITIL-lesboek. Verder ontvang je ondersteunend lesmateriaal in pdf.
Voor open rooster trainingen in een fysiek leslokaal, ontvangen we je op een goede leslocatie met voldoende betaalbare parkeergelegenheid en met vergaderarrangement. Dit vergaderarrangement bestaat uit een lunch, koffie, thee, water en frisdrank.
Alle prijzen zijn exclusief btw.
Onderwerpen
In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- een compacte herhaling van de ITIL 4 Foundation;
- hoe je met behulp van waardestromen IT services kunt ontwikkelen, leveren en ondersteunen;
- hoe de ITIL 4 Practices bijdragen aan het ontwikkelen, leveren en ondersteunen in het gehele Service Value System (SVS) en de waardestromen;
- ITIL 4 Create, Deliver and Support examentraining.
Studiebelasting en lesmethode
De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 40 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze de theorie met je door. Je gaat actief aan de slag met praktische oefeningen om je de stof eigen te maken. De trainer bespreekt de onderwerpen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat deze verdieping in ITIL 4 Create, Deliver and Support voor een organisatie kan betekenen en hoe je het geleerde kan toepassen.
Trainingsmateriaal
In het open rooster verzorgen wij deze training Nederlands gesproken. Het examen en lesmateriaal zijn Engelstalig.
Je ontvangt:
- ons Engelstalige trainingsmateriaal in pdf inclusief de presentatie, oefeningen en een overzicht van de exameneisen;
- het officiële digitale, Engelstalige boek.
Examen en certificaten
Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support examen. Het examen duurt 90 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je tenminste 28 vragen van de 40 correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. Het examen is Engelstalig, waardoor je 25% extra tijd krijgt als Engels niet je moedertaal is. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.
Forsa Advies neemt het officiële examen bij je af op Proctor basis na afloop van de training. Je hebt een jaar de tijd om het examen op een tijdstip en locatie van jouw keuze af te leggen. Lees meer over hoe het werkt op onze proctor pagina.
Wanneer je slaagt voor het examen ontvang je het officiële, digitale ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support AXELOS certificaat. Daarnaast krijg je een digitaal bewijs van deelname wanneer je 75% of meer van de training actief hebt bijgewoond.
Incompany en maatwerk
Deze training en het bijbehorende examen kunnen wij in-company verzorgen. We stellen de inhoud en uitvoering in overleg met jou vast.
Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Neem contact met ons op voor een offerte.
Vervolgtrainingen
Voor de certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader kun je vervolgmodules doorlopen. De andere modules zijn Drive Stakeholder Value, High Velocity en Direct, Plan and Improve. Met deze vier certificaten behaal je automatisch ook de ITIL 4 Managing Professional certificering.
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.
Programma
- Begrijpen hoe je een service-waardeketen kunt plannen en opbouwen om services te creëren, leveren en ondersteunen.
- Weten hoe relevante ITIL-praktijken bijdragen aan het creëren, leveren en ondersteunen binnen de SVS en waardeketens.
- Weten hoe je diensten kunt creëren, leveren en ondersteunen.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
2025-04-15 TvdA