Opleiding Business Development en Innovatie
Lesgeld
Innoveren in een goed voorspelbare markt is een compleet ander spel dan innoveren in een complexe, onvoorspelbare omgeving. Dit inzicht wordt gekoppeld aan de bevindingen van twee auteurs: De Blauwe Oceaan van Kim & Mauborgne (2005/2015) en het managementboek van het jaar 2017 van Gijs van Wulfen ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovaties kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen.Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellenVia deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?
Door dergelijke vragen te kunnen beantwoorden weet je uiteindelijk wat de juiste stappen zijn, op het juiste moment en in de juiste volgorde. Zo maak je innoveren weer behapbaar.