Kennisupdate Innovatiestrategieën
Lesgeld
InnovatiestrategieënGijs van Wulfen gaf in diens managementboek van het jaar 2017, ‘Het Innovatiedoolhof’, aan dat innovators – overal ter wereld – dezelfde obstakels tegenkomen. Van Wulfen ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen.Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?Via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?
Maar ook: in welke context ben je actief en welke werkwijze kleurt de innovatiepraktijken?