Opleiding Proces-, Kwaliteit-, Lean- en Performancemanagement
Lesgeld
Voor doelgerichte en prestatiegedreven organisaties is het van groot belang dat de processen goed zijn ingeregeld.
Procesmanagement is met name in het beheersingsparadigma het organisatiegebied dat het meest bijdraagt aan de performance van een organisatie.
Proces en kwaliteit wordt terecht vaak in één adem genoemd. Processen behoren een product of dienstverlening tot stand te brengen die aan specifieke kwaliteitsnormen voldoen.
Wat is nu kwaliteit? Wie bepaalt dat? De producent? De consument? Wanneer is goed goed genoeg? Wat is succes en hou houden we dat in de gaten?
SDO hanteert een fasegewijze en contextueel georiënteerde interpretatie van procesmanagement, waarin naar kwaliteit en efficiëntie gestreefd wordt, en van performance management.
Performance management integreert vier perspectieven – systeem, gedrag, cultuur en intenties – die congruent en consistent per ontwikkelfase op elkaar moeten aansluiten om effectief te kunnen zijn.
In deze opleiding komen alle bovengenoemde elementen aanbod, alsmede de achtergronden, tips & tricks en een aanpak hoe in dynamische en onvoorspelbare omgevingen een procesoriëntatie tot stand komt.