Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

terug naar zoekresultaten

Google Ads

Deelnemerskosten
€ 998,25 incl. BTW

Lesgeld

€ 825,00
Totaal excl. BTW
€ 825,00
BTW
€ 173,25
Totaal incl. BTW
€ 998,25
Startdata in een groep op locatie en online
Ieder moment te starten
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen specifieke vooropleiding voor nodig.
Wil jij ontdekken hoe je kunt adverteren in de zoekresultaten van Google? Leer in 4 weken de basis van een zoekwoordenonderzoek en het plaatsen van een advertentietekst.
Deze video geeft een beeld van het leertraject
play button
Google Ads cursus vanaf huis
Google Ads cursus vanaf huis

Mocht je aan de slag gaan met adverteren in Google, dan is de eerste stap vaak adverteren in de zoekresultaten van Google (search). Om deze reden bieden we een korte cursus aan, die zich richt op deze manier van adverteren.

Wil je breed adverteren in Google en ook willen adverteren in display, video of shopping dan kun je de uitgebreide cursus van 8 weken volgen (SEA cursus).

 

Wat kun je verwachten?

In 4 weken l

...

Mocht je aan de slag gaan met adverteren in Google, dan is de eerste stap vaak adverteren in de zoekresultaten van Google (search). Om deze reden bieden we een korte cursus aan, die zich richt op deze manier van adverteren.

Wil je breed adverteren in Google en ook willen adverteren in display, video of shopping dan kun je de uitgebreide cursus van 8 weken volgen (SEA cursus).

 

Wat kun je verwachten?

In 4 weken leer je wat je moet weten om te adverteren in de zoekmachine Google. Je begint met het bepalen van jouw doelgroep en het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Na het bepalen van jouw doelen, ga je aan de slag met het account en leer je hoe je een tekstadvertentie kunt opzetten. Tot slot leer je wat je kunt doen om te optimaliseren.

 

Wanneer je begint, ontvang je op de eerste dag inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof. De praktijkopdrachten en de geleerde theorie worden direct toegepast op het bedrijf dat jij kiest voor de praktijkopdrachten. Dit kan je eigen organisatie zijn, die van je werkgever of van een kennis of vriend. Reserveer 6 uur inzet per week om de cursus in 4 weken af te ronden. 

 

Tijdens de duur van deze cursus (4 weken) toetst de coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten en begeleidt hij/zij je in het leerproces door tussendoor jouw vragen via de leeromgeving te beantwoorden. Tijdens de online sessie(s) die de coach geeft, kun je hem/haar vragen stellen en over de onderwerpen napraten met medecursisten. Nadat jouw praktijkopdrachten zijn goedgekeurd kun je het digitale examen maken. Als je zowel de praktijkopdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch Marketing Academy.

 

Voor wie?

Voor deze basiscursus is geen achtergrondkennis nodig. 

 

Wat is de inhoud?

Je doorloopt 3 onderdelen. Je leest en leert waar je aan moet denken en hoe je het kunt inregelen. Na deze cursus kun je zelfstandig aan de slag met adverteren in de zoekmachine.

 

1. Bepalen doelen en zoekwoorden.

Je leert hoe je doelgroep(en) kunt bepalen en omschrijven en hoe deze om te zetten naar meetbare KPI’s. Ook ontdek je hoe je het zoekwoordenonderzoek uitvoert.

2. Opzetten tekstadvertentie.

Na het bepalen van jouw doelen, ga je aan de slag met de accounts en leer je hoe je tekstadvertenties kunt opzetten.

3. Optimaliseren.
Nu je weet wat je te doen staat, leer je wat je kunt doen om de campagnes te optimaliseren.

 

Startdata
Met deze e-learning cursus kun je in overleg op korte termijn starten.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat is voorzien van het NRTO-keurmerk
Opleidingsduur
4 weken
Min. deelnemers
1
Max. deelnemers
50
Studiebelastingsuren
6 per week
Taal in opleiding
Nederlands
Subsidies en vergoedingen
Regeling tijdelijk scholingsbudget UWV
Trainer(s) / Docent(en)
Petrouska van Loon

"Sámen met de klant werk ik aan online succes. Daar zijn we bij SocialLane goed in en dat vinden we leuk. Wat we ook leuk vinden, is onze kennis delen. Zo is de SocialLane Academy ontstaan." Petrouska van Loon

Emma Haasnoot
Begeleider

“In mijn werk zie ik dat met social media marketing een doelgroep heel gericht bereikt kan worden. Dit resulteert in een stijging van de online business.” Coach, Emma Haasnoot

Contactpersoon voor opleiding
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Aanbieder
Dutch Marketing Academy maakt het online vak toegankelijk voor iedereen. Wij bieden een opleiding en diverse losse cursussen en trainingen aan met begeleiding van ervaren online marketeers.
Dutch Marketing Academy
Dutch Marketing Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
Contact met deze opleider
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement